Креативні індустрії: продюсер і митець — симбіоз талантів і управління
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.08Ключові слова:
креативні індустрії, продюсер, митець, продюсування мистецтва, автентичність твору, меценацтво, технології блокчейн, NFT (невзаємозамінні токени), ризик-менеджмент, просування проєктної діяльностіАнотація
Розглянуто креативні індустрії — музику, театр, кіно та інші форми мистецтва — які є важливим сегментом сучасної економіки, що поєднує мистецтво, культуру та бізнес. У центральній частині цього механізму — співпраця продюсера й артиста, яка являє собою складне партнерство, об’єднане симбіозом творчої енергії та стратегічного управління. Така співпраця в креативних індустріях є основою створення успішних мистецьких проєктів, які здатні створювати й коригувати культурний ландшафт, знаходити відгук у потрібної аудиторії.
Зазначено, що нині, коли інформаційний простір перенасичений різноманітними продуктами та їхніми впливами, а виклики глобалізації й цифровізації надають змогу змінити підходи до творчості, роль продюсера, як безпосередньої ключової фігури між ідеєю митця, реалізацією й аудиторією, стає ключовою. Проаналізовано взаємодію продюсера та митця, розглянуто виклики, що постають перед ними, їхні ролі, можливості, ризики, конфлікти й впливи сучасних технологій. Розглянуто їхній симбіоз, де творчий потенціал митця поєднується з управлінськими та організаційними навичками продюсера. Підкреслено важливість гармонійного партнерства для створення конкурентоспроможних культурних продуктів та визначено виклики, з якими стикаються учасники цього процесу.
Посилання
Akimov, D. I. (2023). The modern art market and the positioning of the artist’s brand on it. Kultura i suchasnist, 1, 93–98. https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2023.286788 [In Ukrainian].
Babii, I. L. (2024). Producing as a tool for promoting Ukrainian photographic art in the global cultural and artistic space. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 145–151. https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308378 [In Ukrainian].
n.a. (2022, December 6). From the bomb shelter to Carnegie Hall: the triumphant return of “Shchedryk” to the US 100 years after its premiere. Ukrainska pravda. Zhyttia. https://life.pravda.com.ua/culture/2022/12/6/251689/ [In Ukrainian].
Horchakov, A. A. (2020). Modern production: filling with new content. In S. Sadovenko (Comp., scient. ed.), The activities of producers in the cultural and artistic space of the XXI century: research practices, development dynamics, areas of implementation: a collection of scientific works. (pp. 49–52). https://nakkkim.edu.ua/images/Instytuty/nauka/vydannia/Diyalnist_produsera_v_kulturno_mystetskomu_prostori_XXI_stolyttya_2020.pdf [In Ukrainian].
Karnaukh, A., & Kravchuk, K. (2024, June). Culture and creative industries in Ukraine: resilience, recovery, integration with the EU. Final report. https://www.cultureinexternalrelations.eu/wp-content/uploads/2024/07/DGEAC-CRP-UA-Report-July-2024-UA.pdf [In Ukrainian].
Kyiv National Academic Youth Theatre. (n.d.). Kabare. Received March 7, 2025, from https://molodyytheatre.com/repertoire/kabare [In Ukrainian].
Lachko, O. Yu. (2015). Cultural characteristics of the development of Ukrainian theatrical performance. Culture of Ukraine. Series: Cultural Studies, 48, 229–237. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kukl_2015_48_24 [In Ukrainian].
Myronenko, T. (2021, January 04). How to invest in art correctly. Art dealer Ihor Abramovych explains. Forbes Ukraine. https://forbes.ua/money/mistetstvo-investuvati-03012021-821 [In Ukrainian].
Momot, T. V., & Momot, D. T. (2018). Art industry market infrastructure: analysis of the current structure and functions. Innovative technologies and scientific solutions for industries, 2(4), 34–44. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.4.034 [In Ukrainian].
Rubin, Rik (2023). Creative act: a way of being. Klub Simeinoho Dozvillia. https://shorturl.at/sDxK8 [In Ukrainian].
Rusiaieva, A. S. (n.d.). Archons. Encyclopedia of Ukrainian History (Vol. 1). Retrieved March 7, 2025, from http://www.history.org.ua/?termin=Arkhonty [In Ukrainian].
Totheater. (2025, April 05). Our theatre has gained another gem. [Images attached] [Status update]. Facebook. https://surli.cc/kspfzd [In Ukrainian].
Ukrainian Center for Cultural Studies. (2023, September). The impact of war on the performance of creative industries in 2021–2022. https://drive.google.com/file/d/1wawTVaEVgqRumvFPTLN0-friYOqzR1Q8/view [In Ukrainian].
Usachova, O. (2021, July 27). Volodymyr Zubkov: “I dream of staging my own sketch show on the American stage” Mind. https://mind.ua/style/20229202-volodimir-zubkov-mriyu-postaviti-vlasne-sketch-shou-na-amerikanskij-sceni [In Ukrainian].
Behr, E. (2016). The Complete Book of Les Misérables. Arcade. https://surl.li/shyofh [In English].
Caves, R. Е. (2003). Contracts between Art and Commerce. Journal of Economic Perspectives, 17(2), 73–83. https://doi.org/10.1257/089533003765888430 [In English].
Hesmondhalgh, D. (2013). The Cultural Industries (3rd еd). Sage. https://www.researchgate.net/publication/261554803_The_Cultural_Industries_3rd_Ed [In English].
Masters, T. (2010, October 01). Bon anniversaire! 25 facts about Les Mis. BBC. https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-11437196 [In English].
Sortiraparis. (2025, April 28). Les Misérables: the award-winning musical returns to the Théâtre du Châtelet in 2026 — our review. Sortiraparis.com. https://www.sortiraparis.com/uk/shcho-bachiti-v-parizhi/pokazuvati/articles/303069-znedoleni-muzikl-peremozec-povertaet-sa-do-teatru-satle-u-2026-roci-nas-oglad [In Ukrainian].
TicketsBox. (n.d.). The Heavenly Office, or Tears of Silence. Retrieved March 7, 2025, from https://kyiv.ticketsbox.com/ua/event/nebesnaya-kantselyariya-ili-slezy-tishiny.html [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.