Творчий портрет автентичного виконавця в практиці засвоєння народнопісенної традиції
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.06Ключові слова:
музичне мистецтво, вокальне мистецтво, народнопісенне виконавство, творча діяльність, народний спів, творчий портрет, індивідуальний вокальний стильАнотація
Виявлено складові наукового підґрунтя засвоєння народнопісенної традиції в процесі підготовки фахівця народного співу у закладах вищої освіти Києва, Рівного та Харкова у зв’язку з етнокультурним контекстом функціонування сольного виконавства. Визначено складові творчого портрета автентичного виконавця та форми його застосування в навчальному процесі й наукових публікаціях.
Посилання
Ivanytskyi, A. (2014). Field notebooks. Folkloristic studies. Reviews. Nova Knyha. [In Ukrainian]
Karchova, Yu. (2016). Ukrainian folk singing performance in professional music practice of the last third of the XX — early XXI centuries [Candidate’s thesis abstract, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts]. I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian]
Karchova, Yu. (2018). Modern tendencies in interpreting Ukrainian folk performance paradigm. Culture of Ukraine, (61), 138–148. https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.014 [In Ukrainian]
Kuryshko, Ya. (Ed.). (2006). Songs from Hanna Kuryshko: A folklore collection. Yu. P. Rybak (Gen. Ed.). [In Ukrainian]
Nyzhnyk, N. (2014). A few touches to the creative portrait of Polissia singer Nadiia Yanytska. In R. I. Dzvinka & Yu. P. Rybak (Eds.), Narodna muzyka Volyni ta Polissia: Zbirnyk materialiv Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 215–217). Rivne. [In Ukrainian]
Osadcha, V. (2014). Folk performers as bearers of Kharkiv regional folklore tradition. In L. H. Omelchenko et al. (Eds.), Tradytsiina kultura v umovakh hlobalizatsii: narodna muzyka ta dekoratyvne mystetstvo u svitovomu tsyvilizatsiinomu prostori: materialy naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 222–229). [In Ukrainian]
Osadcha, V., & Osypenko, V. (2013). Methodological foundations and practice of training folk singers at the department of Ukrainian folk singing and music folklore at KSAC. Culture of Ukraine, 42(2/1), 87–97. [In Ukrainian]
Osypenko, V. (2020). Folk song tradition in modern Ukrainian culture: The case of Oleksii Zaiets’ creative activity. In V. O. Lahutina et al. (Eds.), Tradytsiina kultura v umovakh hlobalizatsii: novi vyklyky ta svitovi trendy: materialy naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu (pp. 162–165). Department of Culture and Tourism of Kharkiv Regional State Administration; Regional Organizational and Methodological Center of Culture and Arts. [In Ukrainian]
Osypenko, V., & Shyshkina, O. (2015). Traditional singing in the village of Chervonyi Shakhtar, Izium district, Kharkiv region (to the problem of reproducing a local vocal style). Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti: zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, (2), 37–42. [In Ukrainian]
Synelnykov, V. (2023). Memoirs about kobzar Taras Sylenko. In N. B. Broiako (Ed.), Ostap Veresai — fenomen ukrainskoi kultury (do 220-richchia narodzhennia kobzaria): materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (pp. 49–53). KNUKiM, NSKU. [In Ukrainian]
Synelnykova, V. (2023). Yurii Fedynskyi’s kobzar practices in the context of the contemporary folklore-reproductive movement. In N. B. Broiako (Ed.), Ostap Veresai — fenomen ukrainskoi kultury (do 220-richchia narodzhennia kobzaria): materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (pp. 54–59). KNUKiM, NSKU. [In Ukrainian]
Tsapun, R. (2014). The life and creative path of Ahafiia Syvoborodko. In R. I. Dzvinka & Yu. P. Rybak (Eds.), Narodna muzyka Volyni ta Polissia: Zbirnyk materialiv Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 199–214). Rivne. [In Ukrainian]
Yuziuk, O., & Yuziuk, S. (2010). Songs from the voice of Stepanida Brovchenko: Repertoire collection. Yu. P. Rybak (Gen. Ed.). Rivne. [In Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.