Імпровізація Р. Діка “Sliding life blues” для флейти соло (у транскрипції М. Кілінг): аналіз реалізації сучасних виконавських технік
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.088.10Ключові слова:
музичне мистецтво, інструментальне виконавство, виконавство на духових інструментах, флейта, композиторська творчість, жанрово-стильова система, музична форма, виражальні засоби, виконавські техніки, прийоми гри, Р. ДікАнотація
Стаття присвячена аналізу сучасних виконавських прийомів і технік, задіяних у творі відомого американського флейтиста й композитора Р. Діка “Sliding life blues” для флейти соло (проведеного на основі розшифровки звукозапису цієї композиції М. Кілінг). У розвідці розкриваються особливості композиційної структури й драматургії твору, простежується специфіка реалізації різноманітних виконавських прийомів і технік, що не властиві для класико-романтичної флейтової традиції. Акцентується на найбільш поширеному впровадженні в музичній тканині твору виконавської техніки Glissando Headjoint, що фігурує в різноманітних формах її застосування, зокрема й у комбінаціях з іншими виконавськими прийомами.
Посилання
Danilchenko, Yu. (2023, May 25–26). Advanced techniques in contemporary flute music [Abstracts of the conference]. Mystetstvo v realiiakh suchasnoi osvity: materialy X Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii, PNPU imeni V. H. Korolenka, Poltava, Ukraine. [In Ukrainian].
Danilchenko, Yu., & Skakun, K. (2024). The instruments dissected are a flute and a piano. Slobozhanski mystetski studii, 3, 62–66. [In Ukrainian].
Muiedinov, D. M. (2017). Non-traditional performing techniques on the trumpet in the context of historical and artistic development [Candidate’s thesis, Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky]. Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. [In Ukrainian].
Pertsov, M. O. (2020). Flute: construction, technical and expressive features. Visnyk KNUKiM. Seriia “Mystetstvoznavstvo”, 43, 109–113. [In Ukrainian].
Stashevskyi, A. (2013). Contemporary Ukrainian music for accordion: expressive means, compositional technologies, instrumental style. [monograph]. Yantar. [In Ukrainian].
Stashevskyi, A. (2015). Musical-instrumental expressive means in accordion art [study guide]. Luhansk Taras Shevchenko National University. [In Ukrainian].
Stashevskyi, A., & Stashevska, I. (2024). Peculiarities of notation of sound material in contemporary music by Ukrainian composers (on the example of accordion and chamber-instrumental ensemble music). Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 78(2), 127–133. [In Ukrainian].
American Modern Ensemble. (2015). Mavericks [Audio recording]. American Modern Recordings. https://www.americanmodernrecordings.com/american-modern-ensemble-mavericks
Dick, R. (n.d.-a). The Glissando Headjoint®. Robert Dick | Flutist – Composer – Improvisor – Author – Teacher – Inventor. https://robertdick.net/the-glissando-headjoint/ [In English].
Dick, R. (n.d.-b). Fingering chart for the flute when using the glissando headjoint. Robert Dick | Flutist – Composer – Improvisor – Author – Teacher – Inventor. https://robertdick.net/wp-content/uploads/2015/12/Fingering-Chart-Key.pdf [In English].
Keeling, M. (2017). Worlds of if: analyses of the composed and improvised works of Robert Dick [Unpublished PhD dissertation]. The Graduate Center, City University of New York. [In English].
Robert Dick. (2008, August 07). Robert Dick plays “Sliding Life Blues”. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=IVP5ffxX5Kg
Shephard, E. (2020). The glissando headjoint [Master’s thesis, Queensland Conservatorium]. https://doi.org /10.25904/1912/513 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.