Візуальні та комунікативні стратегії у створенні іміджевих reels про Україну: порівняльний аналіз офіційного та аматорського контенту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.088.08

Ключові слова:

відеохостинг, соціальні медіа, нові медіа, аудіовізуальне мистецтво, аудіовізуальна культура, інтернет-аудиторія, новітня культура, інтернет-твори, Instagram

Анотація

Аудіовізуальна культура в цифрову епоху зазнає значних трансформацій, зокрема завдяки популяризації коротких відеоформатів, як-от reels на платформі “Instagram”. Швидкість поширення матеріалів, їхні інтерактивний потенціал і доступність для широкої аудиторії сприяють не лише популяризації певних локацій, а й конструюванню візуальної ідентичності міст через призму суб’єктивного бачення авторів творів.

У дослідженні розглядається порівняльний аналіз reels, присвячених українським містам, створених як індивідуальними контент-мейкерами, так і офіційними культурними й туристичними установами. Основна увага зосереджена на розбіжностях у стилістиці, наративних стратегіях, структурі візуального ряду та алгоритмах популяризації контенту. Виявлено, що користувачі Instagram віддають перевагу більш персоналізованим, емоційно забарвленим відео. Наведені висновки можуть стати основою для розвитку стратегій у сфері просування українських міст через соціальні медіа, зокрема візуальних та інтерактивних інновацій, що здатні підвищити імідж України в глобальному аудіовізуальному просторі.

Біографія автора

О. В. Мусієнко, Харківська державна академія культури

доктор філософії з культурології, викладач

Посилання

Alforov, A. M., & Alforova, Z. I. (2022). Audiovisual sphere and creative industries: morphological transformations in the first quarter of the 21st century. Culture of Ukraine, (77), 7–18. https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.01. [In Ukrainian].

Angelica about places and establishments of Odesa food blogger UGC [@angelbossyi] (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved 11.02.2025 https://www.instagram.com/angelbossyi/. [In Ukrainian].

Bazik, R. (2024). The role of social media as a tool for spreading propaganda and their impact on the political activity of society. Politicus, 4, 16–23. https://doi.org/10.24195/2414-9616.2024-4.2. [In Ukrainian].

Department of Physical Culture, Sports and Tourism of the Odesa Regional State Administration [@sport_tourism_odesa_oda] (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved 11.02.2025 https://www.instagram.com/sport_tourism_odesa_oda/. [In Ukrainian].

Lozko, A. M. (2022). Social Networks as a Tool for Promoting the Cultural Heritage of Ukraine [Master’s Thesis, National Aviation University]. National Aviation University. [In Ukrainian].

Marukhovska-Kartunova, O., Marukhovskyi, O., & Shyian, O. (2023). The Role of Social Communications in Countering the Challenges of the Russian-Ukrainian War. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, 3(55), 4–10. [In Ukrainian].

Mikhail Grekov▪️BARSTYLERS [@mike_grekov] (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Re-trieved 11.02.2025 https://www.instagram.com/mike_grekov/. [In Ukrainian].

Musienko, O. (2019). Video hosting as the most adaptive element of audiovisual culture at the present stage. Evropský filozofický a historický diskurz, 5(4), 58–62. [In Ukrainian].

Rudyk, M. (2020). The influence of social media on the formation of public opinion. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia Zhurnalistyka, 48, 198–206. [In Ukrainian].

Tourism Department of KODA [@tourismkoda]. Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved 11.02.2025 https://www.instagram.com/tourismkoda/. [In Ukrainian].

Kharkiv Tourism Region [@tourcenter.kh.ua] (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved 11.02.2025 https://www.instagram.com/tourcenter.kh.ua/. [In Ukrainian].

Discover Ukraine [@discover_ukraine_and_soul] (n.d.). Posts [Instagram profile]. Instagram. Retrieved 11.02.2025 https://www.instagram.com/discover_ukraine_and_soul/. [In Ukrainian].

Marine-Roig, E., & Clavé, S. A. (2016). Tourism analytics with massive user-generated content: A case study of Barcelona. Journal of Destination Marketing & Management, 4(3), 162–172. [In English].

Аbeidallah, F., & Chakour, S. (2023). The Role of Social Media Marketing Activities in Destination Image Formation. Journal Of North African Economies, 19(33), 111–126. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-20

Номер

Розділ

Мистецтвознавство