Антропологічний поворот у музичній культурі ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.085.10Ключові слова:
культура, антропологічний, семіологічний, візуальний повороти, системогенез, культурогенезАнотація
Атропологічний поворот у системі культурологічної та музикологічної рефлексії визначає трансформацію образу людини в культурі ХХ століття. Змінюються онтологічні, феноменологічні виміри презентації людини в медіапросторі. Якщо семіологічний поворот був визначеним як рух структуралістських та постструктуралістських досліджень, а візуальний поворот пов’язують з трансформацією образотворчих практик, виникненням певного візуального середовища, то антропологічний поворот у музиці стосується глибинних психофізіологічних засад формування музичного образу.
Посилання
Andros, Ye. (2017). Volodymyr Shynkaruk: An Anthropological Turn in Ukrainian Philosophy of the second half of the XX century. Filosofska dumka, 1, 66–73. [In Ukrainian].
Arefieva, A. Yu. (2021). Anthropological, Semiological and Visual Turns as an Interpreter of the Cultural Genesis of Artistic Synthesis. Humanities Studies, 9(86), 11–17. https://doi.org/10.26661/hst-2021-9-86-01. [In Ukrainian].
Jameson, F. (2008). Postmodernism, or the Logic of Culture of Late Capitalism. P. Denysko (Translated from English). Kurs. [In Ukrainian].
Zinkevych, O. S. (2008). Debatable issues of multicultural processes. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 1. [In Ukrainian].
Shelier, M. (1993). The position of man in space. In H. I. Volynka (Chairman), Zarubizhna filosofiia XX stolittia (Book 6, pp. 146–152). Dovira. [In Ukrainian].
Bakhtine, М. (1984). The genres of discourse, in Aesthetics of verbal creation. Gallimard. [In French].
Gardner, J. (1967). The problem of Old Russian demenstric church singing and its lineless notation. [In German]
Morin, E. (1992). Method: towards a study of humankind. The nature of nature. (Vol. 1). J. L. Roland Belanger (transl. and introd.). Peter Lamg. [In English].
Foucault, M. (2001). The hermeneutics of the subject. Hautes Études. [In French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.