«Героїчний» кінематограф у мистецтвознавчому дискурсі: концептосфера

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.082.06

Ключові слова:

аудіовізуальне мистецтво та виробництво, український кінематограф, часи Незалежності України, російсько-українська війна, героїзм

Анотація

Розглянуто основні поняття й терміни, які входять у концептосферу дослідження «героїчного» кінематографу як наукової кінознавчої проблеми. Виявлена «титульна» термінологія, її рівні та взаємозв’язки із загальними поняттями «герой» та «героїзм» у контексті формування особливого морфологічного утворення — «героїчного» кінематографу. Надана характеристика різних визначень поняття «герой», які інституціоналізують його за двома векторами класифікаційних ознак: 1) вузький — достатній — широкий та 2) нерекомендований — допустимий — рекомендований. На основі аналізу морфологічного статусу «героїчного» кінематографу виявлена його жанрова поліморфність, яка потребує додаткового наукового осмислення.

Біографія автора

М. А. Алфьоров, Харківська державна академія дизайну і мистецтв, м. Харків

аспірант

Посилання

Batalina, Kh. F. (2023). Child as the Embodiment of Evil in Horror Films of the XX–XXI Centuries: a monograph. Vydavnychyi tsentr KUK. [In Ukrainian].

Hero. (2022, May 9). In Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/Герой [In Ukrainian].

Horpenko, V. (2013). The historical dynamics of the terminology of contemporary screen arts (silent cinema). Stratehii doslidzhennia ekrannykh media, 7, 73–124. [In Ukrainian].

Dranenko, H. F. (2013). Author, narrator, and protagonist as agents and subjects of intersection and rearrangement of (self-) identities in contemporary biographical discourse. Pytannia literaturoznavstva, 88, 89–105. [In Ukrainian].

Encyclopaedia of postmodernism (2003). Vinkvist, Ch., Tailor, V. (Ed.); V. Shovkun (Trans.); O. Shevchenko (Ed.). (pp. 149–150). Vydavnytstvo Solomii Pavlychko “Osnovy”. [In Ukrainian].

Literary encyclopaedia (2007). Yu. I. Kovaliv (Author’s note). (Vol. 1). Vydavnychyi tsentr “Akademiia”. [In Ukrainian].

Media Studies in Ukraine’s European Integration Discourse: a collective monograph (2022). V. L. Ivashchenko (Ed.). Dochirnie pidpryiemstvo “Ekspres-obiava”. [In Ukrainian].

Cherkov, H. (2013). The transformation of reality in the contemporary screen space: imitation, imitation of (pseudo) identity. Stratehii doslidzhennia ekrannykh media, 7, 49–72. [In Ukrainian].

Cohen, R. (1986). History and Genre. New Literary History, 17, 2, 203–218. [In English].

Poague, Leland A. (1978). The Problem of Film Genre: A Mentalistic Approach. Literature / Film Quarterly; Salisbury, 6, 2, Spring, 52–161. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-13

Номер

Розділ

Мистецтвознавство