«Героїчний» кінематограф у мистецтвознавчому дискурсі: концептосфера
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.082.06Ключові слова:
аудіовізуальне мистецтво та виробництво, український кінематограф, часи Незалежності України, російсько-українська війна, героїзмАнотація
Розглянуто основні поняття й терміни, які входять у концептосферу дослідження «героїчного» кінематографу як наукової кінознавчої проблеми. Виявлена «титульна» термінологія, її рівні та взаємозв’язки із загальними поняттями «герой» та «героїзм» у контексті формування особливого морфологічного утворення — «героїчного» кінематографу. Надана характеристика різних визначень поняття «герой», які інституціоналізують його за двома векторами класифікаційних ознак: 1) вузький — достатній — широкий та 2) нерекомендований — допустимий — рекомендований. На основі аналізу морфологічного статусу «героїчного» кінематографу виявлена його жанрова поліморфність, яка потребує додаткового наукового осмислення.
Посилання
Batalina, Kh. F. (2023). Child as the Embodiment of Evil in Horror Films of the XX–XXI Centuries: a monograph. Vydavnychyi tsentr KUK. [In Ukrainian].
Hero. (2022, May 9). In Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/Герой [In Ukrainian].
Horpenko, V. (2013). The historical dynamics of the terminology of contemporary screen arts (silent cinema). Stratehii doslidzhennia ekrannykh media, 7, 73–124. [In Ukrainian].
Dranenko, H. F. (2013). Author, narrator, and protagonist as agents and subjects of intersection and rearrangement of (self-) identities in contemporary biographical discourse. Pytannia literaturoznavstva, 88, 89–105. [In Ukrainian].
Encyclopaedia of postmodernism (2003). Vinkvist, Ch., Tailor, V. (Ed.); V. Shovkun (Trans.); O. Shevchenko (Ed.). (pp. 149–150). Vydavnytstvo Solomii Pavlychko “Osnovy”. [In Ukrainian].
Literary encyclopaedia (2007). Yu. I. Kovaliv (Author’s note). (Vol. 1). Vydavnychyi tsentr “Akademiia”. [In Ukrainian].
Media Studies in Ukraine’s European Integration Discourse: a collective monograph (2022). V. L. Ivashchenko (Ed.). Dochirnie pidpryiemstvo “Ekspres-obiava”. [In Ukrainian].
Cherkov, H. (2013). The transformation of reality in the contemporary screen space: imitation, imitation of (pseudo) identity. Stratehii doslidzhennia ekrannykh media, 7, 49–72. [In Ukrainian].
Cohen, R. (1986). History and Genre. New Literary History, 17, 2, 203–218. [In English].
Poague, Leland A. (1978). The Problem of Film Genre: A Mentalistic Approach. Literature / Film Quarterly; Salisbury, 6, 2, Spring, 52–161. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.