Графічний дизайн як засіб арттерапевтичної підтримки в період війни

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.082.04

Ключові слова:

арттерапія, дизайн друкованих видань, ілюстрація, антистрес, ізотерапія, сучасна методика, нейрографіка, психологічний вплив

Анотація

Стаття є частиною дослідження дизайну друкованих видань та ілюстрацій як засобу арттерапії. У ній розглядаються різні підходи до арттерапії, зокрема малювання та наратив, і аналізується їхня ефективність для покращення емоційного стану населення. Метою дослідження є визначення потенціалу графічного дизайну та дизайну друкованих видань у ролі арттерапії для поліпшення самопочуття населення в період війни. Для оцінки арттерапевтичного потенціалу графічного дизайну застосовано системний підхід, у межах якого об’єднано результати бібліографічного, критичного та контент-аналізу результатів досліджень проблем експресивної арттерапії в умовах інтервенції. Науковою новизною дослідження є визначення потенціалу впливу сучасного дизайну книг та ілюстрацій як засобу арттерапевтичної підтримки на вразливу категорію населення, які постраждали внаслідок травмувальних подій, зокрема військових конфліктів. У розвідці вивчено техніки арттерапії для цієї категорії людей та їх психологічний вплив, а також досліджено сучасний дизайн та ілюстрацію книг, їх тенденції та перспективи популяризації серед молоді. Результати дослідження підтверджують, що графічний дизайн друкованих видань та ілюстрацій як інструмент арттерапії може мати значний позитивний вплив на психічне здоров’я населення в період війни. Використання естетично привабливих та емоційно заряджених ілюстрацій сприяє стимуляції творчості, самовираженню та розслабленню, що сприяє загальному покращенню настрою й самопочуття населення. Дослідження сприяє зростанню використання арттерапевтичних методик, які пов’язані з дизайном та ілюстраціями друкованих видань в умовах конфлікту, та пропонує практичні рекомендації для дизайнерів і терапевтів, які працюють у цій галузі. Використання художніх методів у дизайні друкованих видань й ілюстрацій має різноманітні терапевтичні та творчі переваги. Незалежно від того, чи використовуються вони в терапевтичних умовах або як інструмент для створення візуально привабливих ілюстрацій і друкованих видань, ці методи можуть допомогти людям передати та покращити свій емоційний стан в унікальний і потужний спосіб.

Біографії авторів

А. В. Будник, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

кандидат мистецтвознавства, доцент

І. О. Гошко, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

магістр дизайну

Посилання

Anderson, Kh. (February 7, 2016). Chudodiina syla knyhoterapii. BBC NEWS Ukraina. https://www.bbc.com/ukrainian/vert_cul/2016/02/160205_vert_cul_can_you_read_yourself_happy_vp [In Ukrainian].

Basford, Dzhoanna. (b.d.). Holovna [Page Instagram]. Instagram. Retrieved February 18, 2023, from https://www.instagram.com/johannabasford/ [In English].

Budnyk, A., & Goshko, I. (2023). The influence of a book on the psychological state of people during a military conflict: the artistic aspect. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (Kyiv, May 18, 2023, NAKKKiM), p. 34. [In Ukrainian].

Feedback from a participant of the workshops from the project “Rehabilitation: Art Therapy” project by M17. [Page Instagram]. Retrieved October 9, 2023, from https://www.instagram.com/p/Cs4CGC-t2ZF/?img_index=1 [In Ukrainian].

Dotsiuk, A. (2022). Hrafichnyi shliakh linii u artterapevtychnomu protsesi: zb. tez dop. mizhnar. nauk.-prakt. konf., (Kyiv, June 17–18, 2022), p. 146. [In Ukrainian].

Kalka, N., & Kovalchuk, Z. (2020). Structural and functional characteristics of art therapy: a manual (P. 7). Lviv. [In Ukrainian].

Kalka, N., Kovalchuk, Z., & Odyntsova, H. (2021). Workshop on art therapy: a study guide. P. 2. (P. 9). Lviv State University of Internal Affairs. [In Ukrainian].

Rehabilitation: Art therapy. М17. Retrieved October 9, 2023, from https://m17.kiev.ua/exhibition/art-therapy/ [In Ukrainian].

Falko, Ye. V. (Reviser), & Hranovska, Yu. V. (2022). Methods of art therapy in the work of a practical psychologist. Methodological manual. (p. 13–14). Klevan specialized school No. 1 of I–III grades of Rivne regional council. [In Ukrainian].

Fedina, Yu. (2014). The educational potential of children’s book illustrations. Visnyk Instytutu rozvytku dytyny. Ser.: Filosofiia, pedahohika, psykholohiia. Issue 35, 119–124. [In Ukrainian].

Smiley, J. (2006). 13 Ways of Looking at the Novel Paperback. (P. 608). Anchor books; Reprint edition. [In English].

Kim, S. Y, Lee, J. S, & Choi, H. (2023). The Effects of Art Therapy on Anxiety and Distress for Korean–Ukrainian Refugee: Quasi-Experimental Design Study. Healthcare (Switzerland). DOI: 10.3390/healthcare11040466 [In English].

Zadeh, R., & Jogia, J. (2023). The Use of Art Therapy in Alleviating Mental Health Symptoms in Refugees: A Literature Review. International Journal of Mental Health Promotion. DOI: 10.32604/ijmhp.2023.022491 [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-13

Номер

Розділ

Мистецтвознавство