Секторальна морфологія сфери аудіовізуального мистецтва та виробництва як креативної індустрії: постановка проблеми
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.04Ключові слова:
морфологія, сфера аудіовізуального мистецтва та виробництва, креативні індустрії, п’ятинний сектор економікиАнотація
Постановлено морфологічну проблему існування сфери аудіовізуального мистецтва як креативної індустрії. Розглянуто становлення її секторальної морфології як специфічної для індустрії такого типу. Означено, що друга «хвиля» діджиталізації спричинила входження сфери аудіовізуального мистецтва та виробництва у стадію переформатування неієрархічної морфології в морфологію секторальну, об’єднану з відповідним сектором сучасної економіки. Виявлено сектори сфери аудіовізуального мистецтва та виробництва як креативної індустрії. На основі змін у морфології сфери аудіовізуального мистецтва та виробництва охарактеризовано також і зміни в управлінні людським ресурсом у зазначеній сфері.
Посилання
Alforov, A. M., Alforova, Z. I. (2022). The audiovisual sphere and creative industries: morphological transformations in the first quarter of the XXI century. Culture of Ukraine, 77, 7–18. https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.01. [In Ukrainian].
Alforova, Z. I. (2008). The limits of the visible. The formation of visual art: a monograph. KSAC. [In Ukrainian].
Alforova, Z. I. (2016). Dissipative principles of transformations of the visual and audiovisual spheres: morphological aspect. Topical issues of art history: challenges of the XXI century. International scientific and practical conference dedicated to the 95th anniversary of the foundation of the Kharkiv Higher School of Art, October 13, 2016: [materials], Kharkiv, 5–6. https://www.ksada.org/doc/confer-13-oct-2016.pdf. [In Ukrainian].
Alferova, Z. I. (2019). Dissipativity as a principle of morphological transformations of audiovisual art. Culture of Ukraine, 65, 191–195. https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.19. [In Ukrainian].
Bezruchko O, Starosta M (2018). Features and conditions of development of regional audiovisual art and production in Ukraine. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i myste-?stv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo, (2), 12–21. https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151756. [In Ukrainian].
Hetmantsev, D. (December 21, 2022). The role of creative industries in the economy of post-war Ukraine. How the state will support creative industries during the restoration of Ukraine. Ekonomichna Pravda. https://www.epravda.com.ua/columns/2022/12/21/695268/. [In Ukrainian].
Zhelezniak, S. (2021). Transformations of modern audiovisual culture in the context of scientific humanitarian concepts. Pytannia kulturolohii, 38, 76–84. https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245704. [In Ukrainian].
Pecheranskyi, I. P. (2022-1). On the issue of modern Ukrainian historiography of audiovisual art and production. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, 4, 103–108. [In Ukrainian].
Pecheranskyi, I. P. (2022-2). The audiovisual boom of the XX century and its consequences for the creative industry. Information education and professional and communication technologies of the XXI century: materials of the XV International scientific and practical conference. Odesa, Ukraine, September 14-16, 2022: National University “Odesa Polytechnic”, 102–105. [In Ukrainian].
Pecheranskyi, I. P. (2023). The cultural potential of audiovisual technologies in mass art of the second half of the XX — early XXI century. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo, 6(1), 92-104. https://doi.org/ 10.31866/2617-2674.6.1.2023.279253. [In Ukrainian].
Sector of the economy. (October 31, 2020). In Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/сектор економіки. [In Ukrainian].
Adorno, T. and Horkheimer, M. (1972). Dialektik der Aufklärung. B. [In German].
Bezruchko, O., Shevchuk, Y., and Andriievskyi, D. (2022). The role of the latest technologies in the media production development. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo, 5(2), 166–172. https://doi.org/10.31866/2617-2674.5.2.2022.269505 . [In Ukrainian].
Brzezinski, Z. (1970). Between Two Ages. America’s Role in the Technetronic Era. Praeger. [In English].
Cunningham, S. (2002). From cultural to creative industries: theory, industry, and policy implications. Media international Australia, 102, 54–65. [In English].
Cunningham, S. (2004). The creative industries After Cultural Policy: A genealogy and Some Possible Proffered Futures. International Journal of Cultural Studies, 7(1), 105–115. [In English].
Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class. Basic Books. [In English].
Florida, R., Mellander, Ch., & Stolarick, K. (2008). Inside the black box of regional devel-?pment — human capital, the creative class and tolerance. Journal of Economic Geography, 8, 615–649. [In English].
Galloway, S., & Dunlop, S. (2007). A critique of definition of the cultural and creative industries in public policy. International Journal of Cultural Policy, 1028–6632 (print)/1477–2833 (online). Taylor and Francis Ltd. [In English].
Gardner, H. (1983). Frames of mind: The Theory of Multiple Intelligences. Basic Books. [In English].
Gengron, C. (2012). Regulation theory and sustainable development: business leaders and ecological modernisation. Routledge. [In English].
Hesmondhalgh, D. (2007). The Cultural Industries (2nd edition). Sage. [In English].
Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People make money from ideas. Allen Lane. [In English].
Jenkins, H. (2004). The Cultural Logic of Media Convergence. International Journal of Cultural Studies, 7, 1, 33–4. [In English].
Jenkins, H. (2007, March 21). Transmedia Storytelling 101. Pop Junctions. http://henryjenkins.org/blog/2007/03/transmedia_storytelling_101.html. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.