Рецепції поняття «музичний твір» у сучасному науковому дискурсі
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.10Ключові слова:
музичний твір, концепт, музична універсалія, теоретична музикологія, рецепціяАнотація
Визначено рівні осягнення концепту «музичний твір» у сучасній музикології та детермінанти множинності конотацій його онтологічної й феноменологічної специфіки в міждисциплінарному просторі гуманітаристики. Розглянуто смислові трансформації поняття «музичний твір» у музичній культурі др. пол. ХХ ст. та поставангардних явищ композиторської творчості (інсталяцій, перформансів, «відкритих» композицій тощо, з їх інтенцією до унікально-моментального вираження досвіду). Висвітлено нові підходи до рецепції поняття і явища «музичний твір» та його сучасних модифікацій. Запропоновано герменевтико-феноменологічний підхід до комплексного розуміння музичного твору, що вможливлює багаторівневість його експлікації як продукту духовного виробництва і процесу / результату діяльності суб’єктів творчості (автора і виконавця), артефакту культури, носія художнього смислу (музичного смислообразу) і ціннісного контексту.
Посилання
Gadamer, G. G. (2008). The relevance of the beautiful. Iskusstvo. [In Russian].
Gerasimova-Persidskaya, N. (2002). From “res facta” to “opus”: process and structure. Muzychnyi tvir yak tvorchyi protses. Naukovyi visnyk natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho, 21, 3–10. [In Russian].
Kalashnyk, M. P. (April 5–6, 2021). Musical work as a carrier of the composer’s thesaurus. [Musical work in the light of modern scientific research. Collection of materials of the V All-Ukrainian Scientific and Practical Conference 2021]. Dnipropetrovs’k Academy of Music named after M. Glinka. Grani. [In Ukrainian].
Konovalova, I. Y. (2018). The Phenomenon of the Composer in the Time Space of European Musical Culture of the XX Century: Modes of Theoretical Comprehension. Planeta-Print. [In Ukrainian].
Kulka, I. (2019). The psychology of art. Gumanitarnyj centr. [In Russian].
Moreva, E. A. (2005). Musical work as a type of discursive practice [Candidate’s thesis, P. I. Tchaikovsky National Musical Academy of Ukraine]. [In Russian].
Moskalenko, V. (2013). Lectures on musical interpretation. P. I. Tchaikovsky National Musical Academy of Ukraine. [In Ukrainian].
Mucha, A. (1979). The Process of Composer’s Creation (Problems and Ways of Research). Muzychna Ukraina. [In Ukrainian].
Nazaikinsky, E. (1982). The logic of musical composition. Muzyka. [In Russian].
Sukhantseva, V. (2000). Music as a human world. From the idea of the universe to the philosophy of music. Fact. [In Russian].
Heidegger, M. (2008). The origin of artistic creation. A. Mikhailova (Translated from German). Akademicheskij proekt. [In Russian].
Shyp, S. (2009). The idea of a musical work in the linguistic semiotic aspect. Muzychna ukrainistyka: suchasnyi vymir, 3, 105–119. Institute of Art History, Folklore and Ethnology of the National Academy of Sciences of Ukraine. [In Ukrainian].
Shyp, S. V. (2015). What is a “piece of music?” Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Ser. 14. Teoriia ta metodyka mystetskoi osvity, 8–13. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.