Формування механізму збалансованості (галузевого) ринку праці у сфері культури
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.07Ключові слова:
галузь культури і мистецтва, культурні індустрії, креативні індустрії, види діяльності, менеджер культуриАнотація
Розглядаються питання забезпечення відповідності попиту працедавців пропозиції закладів освіти. Кроком на шляху їх вирішення є визначення структури та окреслення меж галузі культури й мистецтва за основними й допоміжними видами діяльності. Визначаються чинники та умови формування механізму збалансованості попиту й пропозиції на ринку праці. Охарактеризовано явища, які ускладнюють отримання достовірної інформації стосовно ринку праці. Аналізуються основні світові й вітчизняні підходи до класифікації видів діяльності за критерієм притаманності до галузі. Обґрунтовано їх розподіл на сферу класичного (традиційного) мистецтва, сферу культурних індустрій та сферу культурного дозвілля і розваг. Окремо представлено завдання менеджера культури із забезпечення їх сталого функціонування.
Посилання
Abliazova, N. (2020). Modern mechanisms for balancing higher education and the labor market. Ekonomichnyi analiz, 30, 4. [In Ukrainian].
Anhel, E., Fedets, I., Kravchuk, V., Movchan, V., Kuziakiv, O., Burakovskyi, I., & Yablonovska, T. (2019). Economical attractiveness of Ukrainian culture: analytical report. Institute for Economic Research and Political Consultations powered by the Ukrainian Cultural Foundation. http://www.ier.com.ua/ua/publications/reports?pid=6274. [In Ukrainian].
Verkhovna Rada of Ukraine (2018). Law of Ukraine on Culture dated 19.06.2018 No. 2458-VIII (June 19, 2018). Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR), 34, art. 257. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2458-19#n2. [In Ukrainian].
Honcharenko, M. F. (2013). Methods and models for assessing and forecasting the needs of the economy in university graduates. Problemy ekonomiky, 1, 368–375. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2013_1_55. [In Ukrainian].
Derykhovska, V. I. (2014). Approaches and methods of forecasting the needs of the economy for university graduates: foreign experience. Kultura narodiv Prychornomoria, 269, 40–42. [In Ukrainian].
Drobakhina, T. O. (2022). Creative industries as an object of public administration: approaches to definition and typologization. Dniprovskyi naukovyi chasopys publichnoho upravlinnia, psykholohii, prava, 4. https://chasopys-ppp.dp.ua/index.php/chasopys/article/view/286/252. [In Ukrainian].
Cabinet of Ministers of Ukraine. (2019). Order on Approval of Types of Economic Activity Belonging to Creative Industries. Dated April 24, 2019. 265-p (April 24, 2019). Zakon Online. https://zakononline.com.ua/documents/show/381286___381351. [In Ukrainian].
Karpenko, M. M. (2014). European experience in planning the training of demanded specialists by higher education institutions. Analytical note. National Institute for Strategic Studies. https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/evropeyskiy-dosvid-planuvannya-pidgotovki-vischimi-navchalnimi. [In Ukrainian].
Cultural industries in a modern city: analytical report. (August 18, 2018). Ukrainian Center for Cultural Research. https://uccs.org.ua/kreatyvni-industrii/nova-rol-mist/kulturni-industrii-v-suchasnomu-misti/. [In Ukrainian].
Nikolaieva, O., Onoprienko, A., Taran, S., Sholomytskyi, Y., & Yavorskyi, P. (2020). Key economic indicators of creative industries in Ukraine: analytical report. Trade+ Center for International Trade Analysis at Kyiv School of Economics commissioned by the Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine. https://kse.ua/wp-content/uploads/2021/04/KSE-Trade-Kreativni-industriyi-Zvit.pdf. [In Ukrainian].
Creative Industries Mapping Documents (1998). GOV.UK. https://www.gov.uk/government/publications/creative-industries-mapping-documents-1998. [In English].
Creative Industries. (2012). UNESCO. https://en.unesco.org/creativity/sites/creativity/files/digital-library/What%20Do%20We%20Mean%20by%20CCI.PDF. [In English].
Reshaping policies for creativity: addressing culture as a global public good. (2022). UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380474. [In English].
The Economy of Culture in Europe (2006). European Commission. http://ec.europa.eu/assets/eac/culture/library/studies/cultural-economy_en.pdf. [In English].
Ukraine Rapid Damage and Needs Assessment February 2022 — February 2023. (2023). The World Bank, the Government of Ukraine, the European Union, the United Nations. https://documents1.worldbank.org/curated/en/099184503212328877/pdf/P1801740d1177f03c0ab180057556615497.pdf. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.