Багатовекторна взаємодія закладу вищої освіти зі стейкхолдерами в системі освітньої комунікації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.01

Ключові слова:

методологія вищої освіти, заклад вищої освіти, взаємодія, освітня комунікація, партнерство, спілкування, стейкхолдери освітнього процесу, Харківська державна академія культури, ХДАК

Анотація

На основі всестороннього аналізу наукової думки та власного багаторічного досвіду педагогічної діяльності розглянуто особливості багатовекторної взаємодії закладу вищої освіти (ЗВО) зі стейкхолдерами в системі освітньої комунікації. Уперше здійснено класифікацію комунікативних зв’язків ЗВО на мікро-, мезо-, екзо-, макро- та мегарівнях. Акцентовано, що цей особливий тип відносин передбачає організацію багаторівневого спілкування учасників освітнього процесу для передання інформації, розвитку професійних та особистісних якостей, обміну дійсністю, інноваційними прийомами, засобами, технологіями навчання й учіння.

Біографії авторів

В. М. Шейко, Харківська державна академія культури

доктор історичних наук, професор, дійсний член Національної академії мистецтв України, заслужений діяч мистецтв України

Н. М. Кушнаренко, Харківська державна академія культури

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Busel, V. (1) (2007). Interaction. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 125). Perun. [In Ukrainian].

Busel, V. (2) (2007). Interact. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 125). Perun. [In Ukrainian].

Busel, V. (3) (2007). Communication. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 562). [In Ukrainian].

Busel, V. (4) (2007). Partnership. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Perun. [In Ukrainian].

Busel, V. (5) (2007). Communication. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 1368). Perun. [In Ukrainian].

Verkhovna Rada of Ukraine (2014). Law of Ukraine “On Higher Education”. Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR), 37–38, Article 2004. [In Ukrainian].

Vynogradova, V. S., & Yurchenko, V. I. (2019). Psychology of Higher Education: Theoretical and Practical: textbook. Karavela. [In Ukrainian].

Vitchenko, A. (2021). Subject-subject interaction or student-centeredness? (On the problem of correlation of methodological principles and approaches in modern higher education). Vyshcha shkola, 5, 39–50. [In Ukrainian].

Zhehus, O. V. (2018). Key stakeholders of a higher education institution in the industry market. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, 4 (15). [In Ukrainian].

Kozhushana, I., & Vovk, N. (2022). Information support of cooperation with stakeholders of higher education institutions as a tool for improving educational programs. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 49 (1), 263–269. https://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2022_49%281%29_42. [In Ukrainian].

Kremen, V. H. (2002). Philosophy of education of the XXI century. Osvita Ukrainy, December 28. [In Ukrainian].

Kushnarenko, N. M., & Solianyk, A. A. (2022). Student-centered approach in the training of documentary specialists. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 10, 32–43. [In Ukrainian].

Moroz, S. A., Buka, I. S., Moroz, V. M., & Manchak, I. T. (2021). Stakeholders of higher education quality assurance: interpretation of the category content and personalization of subjects. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu “KhPI”. Seriia: Aktualni problemy rozvytku ukrainskoho suspilstva, 2, 39–48. [In Ukrainian].

Onipko, V. (2014). Development of partnership relations between teachers and students at the department of a university of III–IV accreditation level. Vytoky pedahohichnoi maisternosti, 14. [In Ukrainian].

Opar, N. V. (2020). Features of stakeholder interaction in the process of public administration of higher education quality assurance in Ukraine. Publichne upravlinnia ta mytne administruvannia, 2 (25), 25–29. DOI: https://doi.org/10.32836/2310-9653-2020-2.4. [In Ukrainian].

Piskurska, H. V. (2019). Stakeholder approach in ensuring the quality of higher education. DOI: https://doi.org/10.31474/2077-6780-2019-1-69-77. [In Ukrainian].

Rashkevych, Y. M. (2014). The Bologna Process and New Paradigms of Higher Education: a monograph. Lviv Polytechnic Publishing House. [In Ukrainian].

Tymoshenkov, I. V., & Nashchekina, O. M. (2012). Subjects, agents, actors and stakeholders in economic research of education. Osvita: tradytsii ta novatsii v umovakh sotsialnykh zmin. Vcheni zapysky Kharkivskoho humanitarnoho universytetu “Narodna ukrainska akademiia”, Vol. 18, 167–176. [In Ukrainian].

Sheiko, V. M., Kushnarenko, N. M. (2022). Anthropocentrism as a methodological principle of higher education: theoretical and practical aspects. Culture of Ukraine, 76, 7–22. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Культурологія