Багатовекторна взаємодія закладу вищої освіти зі стейкхолдерами в системі освітньої комунікації
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.01Ключові слова:
методологія вищої освіти, заклад вищої освіти, взаємодія, освітня комунікація, партнерство, спілкування, стейкхолдери освітнього процесу, Харківська державна академія культури, ХДАКАнотація
На основі всестороннього аналізу наукової думки та власного багаторічного досвіду педагогічної діяльності розглянуто особливості багатовекторної взаємодії закладу вищої освіти (ЗВО) зі стейкхолдерами в системі освітньої комунікації. Уперше здійснено класифікацію комунікативних зв’язків ЗВО на мікро-, мезо-, екзо-, макро- та мегарівнях. Акцентовано, що цей особливий тип відносин передбачає організацію багаторівневого спілкування учасників освітнього процесу для передання інформації, розвитку професійних та особистісних якостей, обміну дійсністю, інноваційними прийомами, засобами, технологіями навчання й учіння.
Посилання
Busel, V. (1) (2007). Interaction. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 125). Perun. [In Ukrainian].
Busel, V. (2) (2007). Interact. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 125). Perun. [In Ukrainian].
Busel, V. (3) (2007). Communication. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 562). [In Ukrainian].
Busel, V. (4) (2007). Partnership. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Perun. [In Ukrainian].
Busel, V. (5) (2007). Communication. In Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (p. 1368). Perun. [In Ukrainian].
Verkhovna Rada of Ukraine (2014). Law of Ukraine “On Higher Education”. Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR), 37–38, Article 2004. [In Ukrainian].
Vynogradova, V. S., & Yurchenko, V. I. (2019). Psychology of Higher Education: Theoretical and Practical: textbook. Karavela. [In Ukrainian].
Vitchenko, A. (2021). Subject-subject interaction or student-centeredness? (On the problem of correlation of methodological principles and approaches in modern higher education). Vyshcha shkola, 5, 39–50. [In Ukrainian].
Zhehus, O. V. (2018). Key stakeholders of a higher education institution in the industry market. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, 4 (15). [In Ukrainian].
Kozhushana, I., & Vovk, N. (2022). Information support of cooperation with stakeholders of higher education institutions as a tool for improving educational programs. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 49 (1), 263–269. https://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2022_49%281%29_42. [In Ukrainian].
Kremen, V. H. (2002). Philosophy of education of the XXI century. Osvita Ukrainy, December 28. [In Ukrainian].
Kushnarenko, N. M., & Solianyk, A. A. (2022). Student-centered approach in the training of documentary specialists. Visnyk Knyzhkovoi palaty, 10, 32–43. [In Ukrainian].
Moroz, S. A., Buka, I. S., Moroz, V. M., & Manchak, I. T. (2021). Stakeholders of higher education quality assurance: interpretation of the category content and personalization of subjects. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu “KhPI”. Seriia: Aktualni problemy rozvytku ukrainskoho suspilstva, 2, 39–48. [In Ukrainian].
Onipko, V. (2014). Development of partnership relations between teachers and students at the department of a university of III–IV accreditation level. Vytoky pedahohichnoi maisternosti, 14. [In Ukrainian].
Opar, N. V. (2020). Features of stakeholder interaction in the process of public administration of higher education quality assurance in Ukraine. Publichne upravlinnia ta mytne administruvannia, 2 (25), 25–29. DOI: https://doi.org/10.32836/2310-9653-2020-2.4. [In Ukrainian].
Piskurska, H. V. (2019). Stakeholder approach in ensuring the quality of higher education. DOI: https://doi.org/10.31474/2077-6780-2019-1-69-77. [In Ukrainian].
Rashkevych, Y. M. (2014). The Bologna Process and New Paradigms of Higher Education: a monograph. Lviv Polytechnic Publishing House. [In Ukrainian].
Tymoshenkov, I. V., & Nashchekina, O. M. (2012). Subjects, agents, actors and stakeholders in economic research of education. Osvita: tradytsii ta novatsii v umovakh sotsialnykh zmin. Vcheni zapysky Kharkivskoho humanitarnoho universytetu “Narodna ukrainska akademiia”, Vol. 18, 167–176. [In Ukrainian].
Sheiko, V. M., Kushnarenko, N. M. (2022). Anthropocentrism as a methodological principle of higher education: theoretical and practical aspects. Culture of Ukraine, 76, 7–22. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.