До питання становлення та розвитку анімаційної індустрії у ХХ — на початку ХХІ століття

Автор(и)

  • І. П. Печеранський Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4722-2332

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.079.04

Ключові слова:

анімаційна індустрія, CGI-анімація, США, технологічний розвиток, 2D, 3D, голлівудська система

Анотація

Проаналізовано передумови та динаміку розвитку анімаційної індустрії впродовж ХХ — на початку ХХІ ст. З’ясовано, що індустрія анімації зародилась у США під впливом кінематографу, пройшла складний шлях розвитку в коеволюції з кіноіндустрією, пережила глобалізацію виробництва. Відзначено, що її подальше становлення було детерміноване двома основними факторами: технологічним розвитком, який уможливив диверсифіковані ринки та продукти, поліпшив здатність аніматорів висловлювати власні творчі ідеї, крім того, сприяв розширенню глобального ринку та багатьох регіональних ринкових ніш, а також зниженню собівартості виробництва, що забезпечило базові умови для створення анімації в інших країнах-субпідрядниках. Доведено, що в 1980-х рр., після майже десятиліть перерви, знову активно почали знімати 2D-анімаційні фільми для кінотеатрів, сформувалися локально-ремісничий стиль і глобалізована голлівудська система в рамках анімаційної індустрії.

Біографія автора

І. П. Печеранський, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

доктор філософських наук, професор кафедри філософії та педагогіки

Посилання

Anime subculture in the youth environment: information notes from the series “Panorama of the World” (2017). N. O. Klimenko (Compiler). MI KRC “KOBIU”. [In Ukrainian].

Alderson, A. & Beckfield, J. (2004). Power and position in the world city system. American Journal of Sociology, 109(4), 811–851. [In English].

Barrier, M. (1999). Hollywood Cartoons: American Animation in its Golden Age. Oxford University Press. [In English].

Bendazzi, G. (1994). Cartoons: One Hundred Years of Cinema Animation. Indiana University Press. [In English].

Bryman, A. (2000). Telling technological tales. Organization, 7(3), 455–475. [In English].

Buchan, S. (2013). Pervasive Animation. Routledge. [In English].

Crawford, A. (2003). The digital turn: animation in the age of information technologies. In Prime-Time Animation: Television Animation and American Culture, 110–130. C. Stabile and M. Harrison (Editors). Routledge. [In English].

Dixon, D. P. & Zonn, L. E. (2004). Film networks and the place(s) of technology. In Geography and Technology, 243–266. S. Brunn, S. Cutter and J. W. Harrington (Editors). Kluwer Academic Publishers. [In English].

Heller, S. (2019). Below-the-line creativity and authorship in animation: the reality of animation production. Revue Française Des Sciences de l’information et de La Communication, 18. OpenEdition Journals. https://journals.openedition.org/rfsic/8071#abstract. [In English].

Hyejin Yoon, M. A. (2008). The animation industry: technological changes, production challenges, and global shifts. [Thesis, Doctor of Philosophy, Ohio State University]. [In English].

Johns, J. (2006). Video games production networks: value capture, power relations and embeddedness. Journal of Economic Geography, 6(2), 151–180. [In English].

Jones, A. & Oliff, J. (2007). Thinking Animation: Bridging the gap between 2D and CG. Thompson Course Technology TTP. [In English].

Kao, P. (2019). Development and design of animation derivatives based on users’ perceptual needs. Fash. Color, 12, 43–44. [In English].

Liu, K. & Sun, X. Q. (2020). Research on the Development and Innovation of Animation Industry in Jilin Province in the Internet Big Data Era. International Conference on New Energy and Sustainable Development. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science 619. IOPscience. https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1755-1315/619/1/012073/pdf. [In English].

McLaughlin, D. (2001). A Rather Incomplete but still Fascinating History of Animation. https://silo.tips/download/a-rather-incomplete-but-still-fascinating-history-of-animation-by-dan-mclaughlin. [In English].

Mieizas, S. J. & Kuperman, J. C. (2000). The community dynamics of entrepreneurship: the birth of the American film industry, 1895–1929. Journal of Business Venturing, 16(3), 209–233. [In English].

Muharam, N. B., & Sidli, N. A. R. B. A. (2020). Rubber Hose Animation: The Exploration towards the History and Understanding of Animation Industry. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 10(12), 575–582. [In English].

Reinke, S. (2005). The World is a Cartoon: Stray Notes on Animation. In The Sharpest Point: Animation at the end of Cinema, 9–25. XYZ Books. [In English].

Scott, A. J. (2005). On Hollywood. Princeton University Press. [In English].

Solomon, C. (1989). Enchanted Drawings. Alfred A. Knopf. [In English].

Storper, M. & Christopherson, S. (1987). Flexible specialization and regional industrial agglomerations: The case of the U.S. motion picture industry. Annals of the American Geographers, 77(1), 104–117. [In English].

Summers, S. (2020). DreamWorks Animation: Intertextuality and Aesthetics in Shrek and Beyond. Palgrave Macmillan. [In English].

Turquety, B. (2014). Inventing Cinema: Machines, Gestures, and Media History. T. Barnard (Trans.). Amsterdam University Press. [In English].

Wright, J. A. (2005). Animation Writing and Development: From Script Development to Pitch. Focal Press. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-23

Номер

Розділ

Мистецтвознавство