Художні властивості природних матеріалів у предметному дизайні: наслідування та інтерпретація
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.08Ключові слова:
предметний дизайн, арт-дизайн, натуральні матеріали, колір, текстураАнотація
Досліджено художні властивості природних матеріалів у просторі предметного дизайну. У центрі уваги перебуває проблематика наслідування та інтерпретація матеріалів.
Виявлено, що вивчення художнього досвіду європейських митців, а також дослідження спеціальної наукової літератури дозволяє виокремити дві основні групи формальних засобів виразності, що виділені на основі критерію взаємодії з природними формами натурального матеріалу:
1) трансформуючі засоби виразності, які, ґрунтуючись на властивостях та характері матеріалу, видозмінюють його під впливом загального художнього рішення;
2) засоби виразності на основі натуральних властивостей та характеристик матеріалу, які суттєво не змінюють його базові якості.
У кожному з варіантів існують свої особливості формоутворення, які тією чи іншою мірою впливають на художню цілісність твору. Натуральні матеріали є природними носіями фактурних та текстурних якостей, виявлення та використання яких значною мірою сприяє переконливості задуманого естетичного рішення. Розглянуті нами колористичні та фактурні засоби виразності засвідчують необхідність вивчення художніх властивостей природних матеріалів як невід’ємних елементів загальної естетики твору. Побудова певного колірного або текстурного рішення на основі можливостей використання природних матеріалів дозволяє задіяти художні властивості, які вже самі по собі мають статус самостійним висловлювання. Природні виражальні властивості, наприклад, каменю або дерева істотно впливають на композиційно-пластичні та образно-стилістичні особливості твору, формуючи більш виразну художню мову.
Посилання
Bates, V. (2018). “Humanizing” healthcare environ-ments: architecture, art and design in modern hospitals. Design for Health, 2 (1), 5–19. [In English].
Bondarenko, I. (2009). Historical and genetic origins of means of national self-identification in interior design. Mystetstvoznavstvo Ukrainy, 10, 222–230. [In Ukrainian].
Daud, M. (2018). The Palmyra Icon and the problem of the archetype in the works of Nizar Sabur. Arhetip i universalii v iskusstve hristianskogo mira ot antichnosti do sovremennosti: izobrazitel’noe i monumental’no-dekorativnoe iskusstvo, arhitektura i predmetno-prostranstvennaja sereda, 152–162. [In Russian].
Holubets, O. (2008). The issue of terminology in modern art education. Mystetstvoznavstvo Ukrainy, 9, 6–18. [In Ukrainian].
Lapina L. (2006). About surface texture. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 11, 63–69. [In Russian].
Moshkov, V. M. (1993). Problems of synthesis of monumental arts and architecture (analysis of the scale-tectonic basis of composition) [Synopsis of Doctor of Art Criticism. V.I. Mukhina Higher Art Industrial College]. [In Russian].
Radomskyi, N. (2007). Etching technologies in stained glass works in Kharkov. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 12, 124–129. [In Russian].
Sposito, C., & Scalisi, F. (2019). Natural Material Innovation. Earth and Halloysite Nanoclay for a sustainable challenge. AGATHÓN| International Journal of Architecture, Art and Design, 5, 59–72. [In English].
Ten Zhi. (2009). Chinese monumental plastic art: traditions and innovations. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 4, 136–141. [In Russian].
Yantao, W., & Zhongwu, J. (2019). Study on Indoor Art Design Based on Green Design Concept. 2019 International Conference on Humanities, Cultures, Arts and Design (ICHCAD 2019), 570–573. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.