Аудіовізуальна сфера та креативні індустрії: морфологічні трансформації в першій чверті ХХІ ст.
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.01Ключові слова:
морфологія, аудіовізуальна сфера, сфера креативних індустрій, трансформації, перша чверть ХХІ стАнотація
Розглянуто проблему морфологічної трансформації аудіовізуальної сфери та сфери креативних індустрій у контексті прагнення України стати країною-членом ЄС. Оскільки морфологічний методологічний дискурс, за винятком праць авторів статті, не стосувався проблем аудіовізуальної сфери та сфери креативних індустрій, зазначене дослідження є актуальним. На основі порівняльного аналізу та використання наукового інструментарію морфологічного методологічного дискурсу трансформації обох сфер осмислені в часовому й просторовому вимірах. Надано періодизацію змін у морфології обох сфер у першій чверті ХХІ ст. Спрогнозовано подальше зближення обох сфер як на формотворчому, так і жанрово-видовому рівнях.
Посилання
Alfiorov, A. M., Alfiorova, Z. I. (2022). Morphology of the audiovisual sphere: practical aspect. Сolloquium-journal, 130, 3–6. https://colloquium-journal.org/wp-content/uploads/2022/05/Colloquium-journal-2022-130-1.pdf. [In Ukrainian].
Alfiorov, A. M. (2012). Gaps in the pictorial structures of the television series. Culturology and social communications: innovative development strategies. Materials of the international scientific conference (November 22–23, 2012), Kharkiv. p. 248. [In Ukrainian].
Alfiorov, A. M. (2014). Visual aspects of the existence of a screen work in a digital environment. Current issues of modern socio-humanitarian knowledge. Materials of the 5th Interuniversity Scientific and Practical Seminar, January 23, 2014, Kharkiv. p. 53. [In Ukrainian].
Alfiorov, A. M., Alfiorova Z. I. (2017). Return to non-locality: about methodological “shifts” in cultural studies and art history. Kultura Ukrainy. Seriia Kulturolohiia: collection of scientific works, 55, 8–17. [In Ukrainian].
Alfiorova, Z. I. (2003). Cyberculture as a component of postmodern culture. Sociocultural communications in the information society. Materials of the international scientific conference, November 21–22, 2003, Kharkiv, 11–12. [In Ukrainian].
Alfiorova, Z. I. (2008). The limits of the visible. Formation of visual art: monograph. KSAC. [In Ukrainian].
Alfiorova, Z. I. (2016b). Strategies of the evolution of narrative forms in audiovisual art under the influence of procedural world life-2. Studii mystetstvoznavstva, 3, 40–46. [In Ukrainian].
Alfiorova, Z. I. (2016a). Dissipative principles of visual and audiovisual transformations: morphological aspect. Current issues of art history: challenges of the XXI century. Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia, prysviachena 95-richchiu zasnuvannia vyshchoi khudozhnoi shkoly Kharkova, 13 zhovtnia 2016 r.: [materials], Kharkiv. P. 5–6. [In Ukrainian].
Alfiorova, Z. I. (2019a). Situationality as a principle of morphological transformations of audiovisual art. Colloquium-journal, 27, Cz. 7, 19–23. [In Ukrainian].
Alfiorova, Z. I. (2019b). Dissipativeness as a principle of morphological transformations of audiovisual art. In Kultura Ukrainy: collection of scientific works, 65, 191–195. https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.19. [In Ukrainian].
Bovsunivska, T. V. (2015). Genre modifications of the modern novel: a monograph. Disa plius. [In Ukrainian].
Bovsunivska, T. V. (2017). Genreology. Theory of the novel: a study guide. Kyivskyi universytet. [In Ukrainian].
Creative industries (June 22, 2022). In Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D1 %96%D0%BD%D0%B4%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D1%96%D1%97. [In Ukrainian].
Ukraine received the status of a candidate for joining the European Union (2022). Ukrinform. https://www.ukrinform.ua/rubric-polytics/3513191-ukraina-otrimala-status-kandidata-na-vstup-do-evrosouzu.html. [In Ukrainian].
Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine is developing a concept for the development of Ukrainian cinema until 2025. Ukrinform. https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3098021-mkip-rozroblae-koncepciu-rozvitku-ukrainskogo-kino-do-2025-roku. [In Ukrainian].
Yurchenko, I. A. (2007). Visual and morphological regularities of Hutsul carving ornament and their use in modern artistic and educational practice [Ph.D. thesis, Lviv National Academy of Arts]. Lviv. [In Ukrainian].
Adorno, T. and Horkheimer, M. (1989). Dijalektika prosvetiteljstva: filozofijski fragmenti. Filip Visnjic. [In English].
Alfiorova, Z., Marchenko, S., Kot, H., Kotliar, S., Medvedeva, Mousseienko, O. (2021). Impact of Digital Technologies on the Development of Modern Film Production and Television. Rapkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 13(n4), 27–40. https://doi.org/10.21659/rapkhata.v13n4. [In English].
Bassett, C. (2006). Cultural Studies and New Media. In New Cultural Studies: Adventures in Theory. G. Hall, C. Birchall (Eds). The University of Georgia Press, 220–237. [In English].
Bell, D. (2005). An Introduction to Cybercultures. Routledge. [In English].
Castells, M. (1996). The Rise of Network Society Oxford. Blackwell. [In English].
Castronova, E. (2005). Synthetic Worlds: The Business and Culture of Online Games. University of Chicago Press. [In English].
Cunningham, S. (2004). The creative industries After Cultural Policy: A genealogy and Some Possible Proffered Futures. International Journal of Cultural Studies, 7(1), 105–115. [In English].
Cunningham, S. (2002). From cultural to creative industries: theory, industry, and policy implications. Media international Australia, 102, 54–65. [In English].
Galloway S., Dunlop, S. (2007). A critique of definition of the cultural and creative industries in public policy. International Journal of Cultural Policy, 1028–6632 (print)/1477–2833 (online). Taylor and Francis Ltd. [In English].
Garnham, N. (1990). Capitalism and communication: Global Culture and Economics of Information. Sage. [In English].
Hall, P. (2001). Cities in Civilization. Pantheon. [In English].
Heilbrum J. & Gray, Ch. M. (2001). The economics of Arts and Culture (2nd edition). Cambridge University Press. [In English].
Hesmondhalgh, D. (2007). The Cultural Industries (2nd edition). Sage. [In English].
Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People make money from ideas. Allen Lane. [In English].
Jenkins, H. (2004). The Cultural Logic of Media Convergence. International Journal of Cultural Studies, 7, 1, 33–43. [In English].
Jenkins, H. (2007, March 21). Transmedia Storytelling 101. HENRY JENKINS. http://henryjenkins.org/blog/2007/03/transmedia_storytelling_101.html. [In English].
Landry, C. (2006). The art of city making. Erthscan. [In English].
Lash, S. & Lury, C. (2005). Global Culture Industry: The Mediation of Things. Polity. [In English].
Manovich, L. (2002). The Language of New Media. The MIT Press. [In English].
Manovich, L. (2003). New Media from Borges to HTML. In The New Media Reader. N. Wardrip-Fruin, N. Montfort (eds.). The MIT Press. [In English].
Manovich, L. (2008). Software Takes Command. http:// www.lab.softwarestudies.com/2008/11/softbook.html. [In English].
Miege, B. (1989). The capitalization of Cultural production. International General
Shusterman, R. (2000). Pragmatist Aesthetics: Living Beauty, Rethinking Art (2nd edition). Rowman and Littlefield. [In English].
Throsby, D. (2004). Assessing the Impacts of the Cultural Industry. Cultural Policy Center. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.