Семантичний простір «Добре темперованого клавіру» Й. С. Баха як основа виконавської концепції

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.074.06

Анотація

Визначено детермінанти та специфіку концептуального поліфонізму «Добре темперованого клавіру» Й. С. Баха. Наголошено на зумовленості плюралістичності семантичного простору твору такими чинниками, як: акумуляція досвіду символічного осягнення світу, значущість барокового синтезу мистецтв, єдності емоції, зображення та символу, резонанс символічних форм твору з аксіологічними конструктами історико-культурних епох. Специфіка семантичного поля «ДТК» пов’язується з: семантикою тональностей і темпів; сакральним мелосом з перцептуально закріпленою семантикою, засобами втілення якого є цитування, репрезентація як комплементарної єдності, алюзійно-варіативне відтворення; числовою символікою; риторичними фігурами, звукозображальністю; закріпленими в контексті європейського мистецтва семантемами («дзеркала в дзеркалі»); жанровою «амбівалентністю».

Біографія автора

Г. В. Адлуцький, Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки, м. Дніпро

старший викладач, здобувач ступеня «Доктор мистецтва»

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

Мистецтвознавство