Культурологічний аналіз концепції Gesamtkunstwerk Ріхарда Вагнера

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.06

Ключові слова:

Gesamtkunstwerk, Ріхард Вагнер, синтез мистецтв, синергетичний ефект, досконалий твір мистецтва

Анотація

Досліджено з культурологічної точки зору концептуальну складову поняття Gesamtkunstwerk, яке було введено в мистецтвознавчий та філософський дискурс німецьким композитором Ріхардом Вагнером. Розглянуто з позицій сучасних досліджень культури сутність концепції гезамткунстверка. Вивчено історико-культурний контекст, у якому формувалися основні положення цієї концепції. Виявлено її специфічні ознаки: цілісність, гнучкість реагування на динамічні культурні зміни, здатність зберігати контекст художнього твору, синергетично підсилюючи ефект, який він справляє на глядача. Переосмислено роль мистецтва в суспільному житті. Акцентовано на запереченні елітарності мистецтва і необхідності залучення широких народних верств до культурних подій. Обґрунтовано доцільність застосування означеної концепції в гуманітарних дослідженнях різних галузей науки та культури сучасності.

Біографія автора

V. V. Freidlina, Міжнародний гуманітарний університет, м. Одеса

аспірант кафедри мистецтвознавства та загальногуманітарних дисциплін 

Посилання

Bogatov, M. (2011). Wagner’s Gesamtkunstwerk and the state. Sokrat, 3, 56–61. [In Russian].

Wagner, R. (1978). Selected works. Moscow: Iskusstvo. [In Russian].

Grigorash, A. V. (2012). Gezamtkunstwerk: on the history of the concept in German historiography. Aktual’nye problemy teorii i istorii iskusstva, 2, 321–326. [In Russian].

Groys, B. (2013). Gesamtkunstwerk Stalin. Moscow: Limited Liability Company “Ad Marginem Press”. [In Russian].

Ivanova, O. N. (2007). Gesamtkunstwerk: cultural and philosophical foundations, their representation in the theoretical and artistic heritage of R. Wagner. (Thesis of dissertation of the candidate of cultural studies: 24.00.01). Kostroma State University. Kirov. [In Russian].

Kagan, M. S. (1997). Aesthetics as a philosophical science. Saint-Peterburg: Limited Liability Partnership “TK Petropolis”. [In Russian].

Kravchenko, O. V. (2013). Postmodern context of the theoretical model of contemporary cultural policy. Kultura Ukrainy, 44, 25–33. [In Ukrainian].

Levik, B. V. (2011). Richard Wagner. Moscow: Book house “LIBROKOM”. [In Russian].

Markus, S. A. (1968). The history of musical aesthetics. (Vol. 2). Moscow: Muzyka. [In Russian].

Nikiforova, A. S. (2016). The idea of the synthesis of arts in European culture of the XIX–XX centuries. (Thesis of dissertation of the candidate of philosophical sciences: 09.00.13). Moscow State University M. V. Lomonosov. Moscow. [In Russian].

Pavelchuk, I. A. (2016). The idea of synthesis of arts as a historical and cultural basis of the conceptual foundations of postimpressionism. Visnyk KhDADM, 5, 37–43. [In Ukrainian].

Prognimak, O. D. (2018). Creative future of Ukraine: prospects and obstacles. Ekonomichniy visnyk Donbasu, 3(53), 212–227. [In Ukrainian].

Raku, M. G. (2007). Wagner. Guide. Moscow: Publishing House “Klassika–XXI”. [In Russian].

Rozhok, O. V. (2014). Synthesis of arts in the space of modern art culture. Kyivske muzykoznavstvo, 48, 16–25. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/kmuz_2014_48_4. [In Ukrainian].

Zedlmayr, H. (2008). Loss of the middle. Moscow: Progress-traditsiya. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Культурологія