Інтерпретація чужого тематичного матеріалу в композиторській творчості М.-А. Амлена

Автор(и)

  • R. V. Nikolenko Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-4538-2095

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.066.17

Ключові слова:

інтерпретація, тематичний матеріал, іронічне переос-мислення, пародія, стильове комбінування

Анотація

Розглянуто специфіку інтерпретації чужого тематичного матеріалу в композиторській творчості канадського піаніста-віртуоза Марка-Андре Амлена. На прикладі обробок і варіаційних циклів виявлено властиві його стилю принципи трактування творів інших авторів, що основуються на пізньоромантичних та модерністських традиціях. Визначено, що характерним для манери письма М.-А. Амлена є іронічне переосмислення обраних взірців завдяки використанню художнього прийому пародії. Досить показовим у контексті індивідуальної інтерпретації є прагнення митця до гармонійного поєднання ознак декількох різних стилів у межах одного твору, тобто стильового комбінування.

Біографія автора

R. V. Nikolenko, Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського, м. Харків

аспірант кафедри аналізу і інтерпретології музики

Посилання

Anyukhina, S. (2009). Polystylistics in modern postmodern musical culture. Cultural life of the South of Russia. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/polisnilisnika-v-sovremennoy-postmodernistskoy-muzykalnoy-kulture. [in Russian].

Borysenko, M. (2005). Genre of transcripts in the systems of the individual composer style. (Dis. Cand. Mist.). Kharkiv National I. P. Kotlyarevsky University of Arts, Kharkiv. [in Ukrainian].

Borodin, B. (2006). The Phenomenon of Piano Transcription: The Experience of Comprehensive Research. (Dis. Doctor of Art.). Moscow State P. I. Tchai-kovsky Conservatory, Moscow. [in Russian].

Groove. Retrieved from with https://ru.wikipedia.org/wiki/Gruv(music) [in Russian].

Denisov, A. (2012). On the phenomenon of parody in music art. Chelovek I kultura. Retrieved from http://e-notabene.ru/ca/article_50.html [in Russian].

Lavrova, S. (2005). Citation as a manifestation of the principle of complementarity in the works of composers of the last third of the twentieth century. (Dis. Cand. Art Critic.). N. A. Rimsky-Korsakov St. Petersburg State Conservatory, St. Petersburg. [in Russian].

Roshchenko, E. (1988). Historical and social types of functioning of music and cultural heritage in the composer’s work. (Dis. Cand. Art.). P. Tchaikovsky Kiev State Order of Lenin Conservatory, Kiev. [in Russian].

Hamelin, M-A. (2014). Pavane Variée for piano solo C. F. Peters corporation. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-26

Номер

Розділ

Мистецтвознавство