Інтерпретація чужого тематичного матеріалу в композиторській творчості М.-А. Амлена
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.066.17Ключові слова:
інтерпретація, тематичний матеріал, іронічне переос-мислення, пародія, стильове комбінуванняАнотація
Розглянуто специфіку інтерпретації чужого тематичного матеріалу в композиторській творчості канадського піаніста-віртуоза Марка-Андре Амлена. На прикладі обробок і варіаційних циклів виявлено властиві його стилю принципи трактування творів інших авторів, що основуються на пізньоромантичних та модерністських традиціях. Визначено, що характерним для манери письма М.-А. Амлена є іронічне переосмислення обраних взірців завдяки використанню художнього прийому пародії. Досить показовим у контексті індивідуальної інтерпретації є прагнення митця до гармонійного поєднання ознак декількох різних стилів у межах одного твору, тобто стильового комбінування.Посилання
Anyukhina, S. (2009). Polystylistics in modern postmodern musical culture. Cultural life of the South of Russia. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/polisnilisnika-v-sovremennoy-postmodernistskoy-muzykalnoy-kulture. [in Russian].
Borysenko, M. (2005). Genre of transcripts in the systems of the individual composer style. (Dis. Cand. Mist.). Kharkiv National I. P. Kotlyarevsky University of Arts, Kharkiv. [in Ukrainian].
Borodin, B. (2006). The Phenomenon of Piano Transcription: The Experience of Comprehensive Research. (Dis. Doctor of Art.). Moscow State P. I. Tchai-kovsky Conservatory, Moscow. [in Russian].
Groove. Retrieved from with https://ru.wikipedia.org/wiki/Gruv(music) [in Russian].
Denisov, A. (2012). On the phenomenon of parody in music art. Chelovek I kultura. Retrieved from http://e-notabene.ru/ca/article_50.html [in Russian].
Lavrova, S. (2005). Citation as a manifestation of the principle of complementarity in the works of composers of the last third of the twentieth century. (Dis. Cand. Art Critic.). N. A. Rimsky-Korsakov St. Petersburg State Conservatory, St. Petersburg. [in Russian].
Roshchenko, E. (1988). Historical and social types of functioning of music and cultural heritage in the composer’s work. (Dis. Cand. Art.). P. Tchaikovsky Kiev State Order of Lenin Conservatory, Kiev. [in Russian].
Hamelin, M-A. (2014). Pavane Variée for piano solo C. F. Peters corporation. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.