Творчий процес та проблеми формування композиторського мислення
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.066.14Ключові слова:
творчість, творчий процес, творчий акт, музичний твір, творче мислення, композиторАнотація
Розглянуто особливості творчого процесу, його організацію, основні передумови, стимули, імпульси. Охарактеризовано техніку написання музичного твору, прийоми мислення, за допомогою яких здійснюються творчі операції; виявлено значення професіоналізму, якості композитора як творчої особистості, творця музичної тканини. Окреслено завдання, які ставить перед собою композитор, методи їхньої реалізації та техніки письма. Розкрито сутність понять творчого процесу та композиторського мислення, розглянуто чинники його формування.Посилання
Aranovskiy, M. (2012). Music, Thinking, Life. Articles, Interviews, Recollections. N. A. Ryzhkov (Ed.) Moscow: State Institute of Art Studies. [in Russian].
Bakhtin, M. M. (1979). Aesthetics of Verbal Creativity. Moscow: Nauka. [in Russian].
Conversations with Alfred Schnittke. (2005). A. V. Ivashkin (Compilation аnd Foreword). Moscow: RIC Culture. [in Russian].
Vashchenko, E. V. (2016). Alfred Schnittke’s Instrumental Chamber Music: Principles of Composer Thinking. (Dis. Cand. Art.). Kharkiv National P. Kotlyarevsky University of Arts. Kharkiv. [in Ukrainian].
Devyatova, O. L. (2014). Features of the Creative Process of the Composer. News of the Ural Federal University. 2, Humanities, 1 (124), 67–81. [Іn Russian].
Denisov, E. (1979). On Compositional Process. Aesthetic Essays, 5, 126–136. Moscow: Music. [in Russian].
Yergiev, I. (2014). Artistry of the Instrumentalist: monograph. Odessa: Astroprint. [in Ukrainian].
Malyi, D. M. (2018). Specific Character of Composer Thinking in the Music of the last third of the 20th — early 21th centuries. (Master’s thesis). Kharkiv National I. P. Kotlyarevsky University of Arts. Kharkiv. [in Ukrainian].
Malyi, D. (2017). Composer Thinking in Terms of Interdependence of the World Outlook and Writing Technique (the case of the work of composers of the second half of the 20th century). Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 118–125. Kharkiv. [in Ukrainian].
Medushevskiy, V. (1984). The Essence, Evolution, and Typology of Musical Styles. Musical Contemporary, 5, 5–17. Moscow. [in Russian].
Meyerovich, M. I. and Shragina, L. I. (2016). Technology of creative thinking. 2nd ed. corrected and supplemented. Moscow: Alpina Publisher. [in Russian].
Mukha, A. I. (1979). The Process of Compositional Creativity. Kyiv: Musical Ukraine. [in Ukrainian].
Pavlii, G. (1988). Intraversion and Extraversion as a Typological Dichotomy in the Distinction of Musical Thinking. Ukrainian Musicology, 23, 63–70. Kyiv. [in Ukrainian].
Petrushin, V. (2008). Music Psychology: Textbook for University Students. (2nd ed). Moscow: Academic Project; Tricksta. [in Russian].
Ponomarev, Ya. A. (1960). Psychology of Creative Thinking. Moscow: Nauka. [in Russian].
Sele, G. (1987). From Dream to Revelation: How to Become a Scientist. N. I. Voyskunskaya (Trans. from English). M. N. Kondrashov and I. S. Khorol (Ed.). Moscow: Progress. [in Russian].
Chernetskaya, N. I. (2009). Creative Thinking in the System of Concepts of Modern Psychology. Humanization of Education: Scientific Journal of the Issues of Public Education. Pedagogy. Psychology, 1, 115–120. [Іn Russian].
Engelmeyer, P. K. (2010). Theory of Creativity, 3. Moscow: “Librokom” Publishing House. [Іn Russian].
Jung, C. (1991). Psychology and Poetic Creativity. Self-consciousness of the European Culture of the 20th century: Thinkers and Writers of the West on the Place of Culture in Modern Society, 103–129. Moscow: Politizdat. [Іn Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.