Культурологічна рецепція об’єктно-орієнтованої онтології в інтерпретаційному полі урбаністики
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.066.05Ключові слова:
культура міста, урбаністика, об’єктно-орієнтована онтологія, Ґрем Гарман, Бруно ЛатурАнотація
Розглянуто теоретико-методологічні засади урбаністики як культурологічної дисципліни. Здійснено аналіз акторно-мережевої теорії Б. Латура як теоретичного підґрунтя урбаністичних студій, яке вможливлює вивчення процесів, що відбуваються в просторі культури міста, проте ігнорує феномени культури та соціальні інститути, констатуючи їхню заздалегідь короткочасну природу. Виокремлено та вивчено сутнісні ознаки об’єктів і механізм установлення чуттєвого зв’язку між ними як чільні позиції об’єктно-орієнтованої онтології Ґ. Гармана. Філософську позицію Ґ. Гармана розглянуто як таку, що вможливлює вивчення матеріально-речових елементів культури міста. Місто визначено як спільний культурний простір, де взаємодіють матеріально-речові, соціальні та символічні складові, що утворюють культуру міста й через які вона реалізується.Посилання
Artemenko, A. (2013). The Topological Aspects of Social Identity. Scientific transactions. Series: Philosophy, 13, 49–52. [in Ukrainian].
Vakhstain, V. (2014). To Reassemble the Social: between language and space. Sociology of Government, 2 (9–39). Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/peresborka-goroda-mezhdu-yazykom-i-prostranstvom. [in Russian].
Latour, B. (2013). Reassembling the Social. An Introduction to Actor-Network-Theory. Economic Sociology, 2, 73–88. [in Russian].
Palaghuta, V. (2016). Self-Identification as a Form of Contemporary Subject’s Socialization. Culturology Bulletin, 36 (2), 78–87. [in Russian].
Harman, G. (2012). Vicarious Causation. New literary review, 2 (114), 75–90. Retrieved from https://magazines.gorky.media/nlo/2012/2/o-zameshhayushhej-prichinnosti.html. [in Russian].
Harman, G. (2005). Guerrilla Metaphysics: Phenomenology and the Carpentry of Things. Chicago, Open Court Publishing. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.