Метакультурний аспект творчості сучасних українських композиторів: богородична традиція
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.064.21Ключові слова:
Богородична традиція, метакультура, рефлексія, сучасне мистецтвоАнотація
Виокремлюється ключовий критерій для розуміння стану метакультури — здатність до рефлексії національних митців у контексті сучасного європейського культурно-мистецького простору. Метою статті є означення специфіки розвитку Богородичної традиції в контексті поняття метакультури. Акцентується на тенденції до метакультуризації сучасного мистецтва на прикладі втілення Богородичної традиції в музичній творчості національних композиторів. Методологія дослідження ґрунтується на узагальненні існуючих знань у галузі культурології та мистецтвознавства, у контексті генезису Богородичної традиції в мистецтві, а також аналізі сучасних мистецьких творів з використанням метакультурного методу дослідження. Наукова новизна полягає в розгляді Богородичної традиції сучасного музичного мистецтва в контексті поняття метакультури.Посилання
Averintsev S. (2004). Before finding out the meaning of the inscription on the connoisseur of the central apse of Sophia of Kyiv. Sophiology and Mariology: Preliminary Remarks, No. 10, 278–315. Kyiv. [In Ukrainian].
Andreev, D. L. (1999). Rose of the World. Moscow: Mir Uranii. [In Russian].
Meeting with Theodore Currentzis and Alexander Sokurov. Laboratory of the modern spectator and the festival «Dygilev P. S.». 4. 12. 2017. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=QwqRajzi3qk. [In Russian].
Gorsky, V. (2005). 17th Century in the History of Ukrainian Philosophy. Ukraine of the 17th century: society, philosophy, culture: a collection of scientific works on honoring memory prof. V. M. Nichik (pp. 55–67). Kyiv: Krytyka. [In Ukrainian].
Gromyko, Yu. V. (2006). The age of meta: modern activity ideas about social practice and social development. Moscow. [In Russian].
Zizioulas, John Metr. (2006). Being as communication. Essay on the person and the Church. Moscow: St. Philaret Orthodox Christian Institute. [In Russian].
Klochkova, E. (2002). Alemdar Karamanov: «It is in the music that my faith was manifested ...». Truth and Life, No. 11. [In Russian].
Krymsky, S. (2009). «End of history» or meta-history? Morning Thoughts (pp. 74–91). Kyiv: Workshop of Beletskih. [In Ukrainian].
Krymsky, S. (2003). Some universals of Ukrainian culture. Ukrainian Culture, 1, 6–7. [In Ukrainian].
Krymsky, S. (2009). Morning Thoughts: Collection of Articles. Kyiv: Workshop of Beletskih. [In Ukrainian].
Likhachev, D.S. (2015). Culture as a holistic environment. Selected Works on Russian and World Culture (p. 21–33) (2nd ed., Revised and extra.). A. S. Zapesotsky (Comp. and scientific ed.). St. Petersburg: St. Petersburg Humanitarian University of Trade Unions. [In Russian].
Lichkovakh, V. (2011). Philosophy of Ethnoculture. Theoretical-methodological and aesthetic aspects of Ukrainian culture. Kyiv: Vid. PARAPAN. [In Ukrainian].
Nemkova, O. V. (2002). Ave Maria: the image of Our Lady in European music art (Abstract of thesis ... Candidate of Art Criticism: 17.00.02). Tambov State Music and Pedagogical Institute named after S. V. Rakhmaninov. Rostov-on-Don. [In Russian].
Savenko, M.O. (2017). Universalist principles of the artistic and aesthetic content of the image of the Goddess of Mother: historical and transcultural dimensions. Kyiv Musicology. Culturology and art studies. Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kyiv Institute of Music named after R. M. Glier: to the 150th anniversary of the Kyiv Institute of Music named after R. M. Glier, 55, 167–178. Kyiv. [In Ukrainian].
Severinova, M. (2013). Archetypes in culture in the projection of the creativity of contemporary Ukrainian composers (Abstract thesis ... Doctor of Cultural Sciences: 26.00.01). Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv. [In Ukrainian].
Sirotinskaya, N. I. (2017). Theological-hymnography in the dimensions of spiritual culture of Ukraine 11–17th centuries (Abstract of the dissertation ... Doctor of Art Studies: 26.00.01). National Academy of Cultural and Arts Management. Kyiv. [In Ukrainian].
Solovev, B. C. (1998). Selected Works. Rostov-on-Don: Phoenix. [In Russian].
Tkachenko, A. I. (2016). Ukrainian sacred monodia in contemporary composer's work: (Abstract thesis ... Candidate of Art Studies: 17.00.03). Lviv National Music Academy named after M. V. Lysenko. Lviv. [In Ukrainian].
Cheremnykh, E. (2018). Alexey Retinsky: In order to light a candle in a room, it must be dark in it. Musical critical journalistic illustrated magazine «Musical Life». Moscow: Composer. Retrieved from http://muzlifemagazine.ru/aleksey-retinskiy-chtoby-v-komnate-za/?fbclid=IwAR24xXk7DeUUKQD3oKtxBWxm0ldEuyRL5KmycLybKdjtD2YNc3v6kFhQvtv. [In Russian].
Jung, C. G. (1997). Four archetypes. Mother. Spirit. Trickster Rebirth. Alchemy of dreams (p. 172–302). (Translated from English, Semira). St. Petersburg: Timoshka. [In Russian].
Yannaras, H. (2005). Selected: Personality and Eros. Moscow: ROSSPEN. [In Russian].
Yachin, S. E. (2010). The state of metaculture. Vladivostok: Dalnauka. [In Russian].
Yachin, S. E., Popovkin, A. V. and Bulanenko, M. E. (2013). Metacultural effect at cultural boundaries. Metaparadigma: theology, philosophy, natural science: almanac, 1, 128. St. Petersburg: NP-Print. [In Russian].
James, M. Wilce. (2009). Crying Shame: Metaculture, Modernity, and the Exaggerated Death of Lament. Oxford: Wiley-Blackwell. [In English].
Mulhern, F. (2000). Culture / Metaculture. London; New York: Routledge. [In English].
Urban, G. (2001). Metaculture: How Culture Moves through the World. Minneapolis: University of Minnesota Press. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.