Віртуальний об’єкт у системі збереження культурної пам’яті (культурологічний та законодавчий аспекти)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.064.18Ключові слова:
музеалії, віртуальна музеалізація, цифрове надбання, культурна пам’ятьАнотація
Досліджено можливі напрями використання віртуальних об’єктів у процесі комплексної музеалізаційної діяльності, спрямованої на формування та збереження культурної пам’яті через актуалізацію об’єктів культури в просторі віртуальної реальності. Розглянуто проблему музеєфікації вір-туальних об’єктів і формування правової бази щодо збереження цифрового надбання як у світі, так і Україні. Визначено особливості музеєфікації віртуальних об’єктів унітарного та комплексного характеру. Розглянуто напрями використання віртуальних об’єктів у рамках позаінституційної форми процесу музеалізації як засобу збереження культурної пам’яті.Посилання
Kaulen, M. E. (2009). Museum and heritage. Muzey [Museum], 5, 10–19. [In Russian].
Kaulen, M. E. (2012). Muzeefikatsiya istoriko-kulturnogo naslediya Rossii [Museumification of the historical and cultural heritage of Russia]. Moscow: Eterna. [In Russian].
Klyuchevyie ponyatiya muzeologii [Key concepts of museology]. (2012). Moscow. [In Russian].
Konventsiya ob ohrane vsemirnogo kulturnogo i prirodnogo naslediya [Convention Concerning the Protection of World's Cultural and Natural Heritage]. (1972). Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/heritage.shtml [In Russian].
Konventsiya ob ohrane nematerialnogo kulturnogo naslediya [Convention for the Safeguarding of Intangible Cultural Heritage]. (2003). Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/cultural_heritage_conv.shtml [In Russian].
Konventsiya ob ohrane podvodnogo kulturnogo naslediya [Convention on the Protection of the Underwater Cultural Heritage]. (2001). Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/underwater_heritage.shtml [In Russian].
Kuryanova, T. S. (2011). Cultural heritage: semantic field and practice. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Kulturologiya i iskusstvovedenie [Bulletin of Tomsk State University. Cultural Studies and Art History], 2, 12–18. [In Russian].
Novikova, H. Yu. (2017). Environmental museum as a phenomenon of new museology. Kultura Ukrainy. Seriia: Kulturolohiia [Culture of Ukraine. Series: Culturology], 55, 127–136. [In Ukrainian].
Pamyat mira: obschie rukovodyaschie printsipyi sohraneniya dokumentalnogo naslediya [Memory of the World: General Guidelines to Safeguard Documentary Heritage]. (2002). Retrieved from http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001256/125637r.pdf [In Russian].
Rekomendatsiya o razvitii i ispolzovanii mnogoyazyichiya i vseobschem dostupe k kiberprostranstvu [Recommendation concerning the Promotion and Use of Multilingualism and Universal Access to Cyberspace]. (2003). Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/multilingualism_recommendation.shtml [In Russian].
Reut, O. Ch., & Teterevlyova, T. P. (2014). Heritage of an original digital urban every-day life. Labirint. Zhurnal sotsialno-gumanitarnyih issledovaniy [Labyrinth. Journal of Social and Humanitarian Studies], 5, 43–47. [In Russian].
Sapanzha, O. S. (2011). Teoriia muzeia i muzeinosti: istoriograficheskii obzor i istoricheskaia tipologiia [Theory of museum and museality: Historiographical Review and Historical Typology]. Saint Petersburg: Ekspress. [In Russian].
Dictionary of current museum terms. (2009). Muzey [Museum], 5, 47–68. [In Russian].
Soshnikov, A. O. (2014). Musealisation of culture as a hidden resource for the renewal of spiritual production in contemporary societies. Suspilne poklykannia filosofii osvity u suchasnykh sotsiokulturnykh kontekstakh: monohrafiia [Public vocation of the philosophy of education in contemporary socio-cultural contexts: monograph]. (pp. 210–220). Kharkiv: Shchedra sadyba plius. [In Ukrainian]
Khartiia o sokhranenii tcifrovogo naslediia [Digital heritage charter]. (2003). Retrieved from http://www.un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/digital_heritage_charter.shtml [In Russian]
AMODA: Austin Museum of Digital Art. (2019). Retrieved from http://www.amoda.org/about/ [In English].
Antonelli, P. (2012). Video Games: 14 in the Collection, for Starters. Retrieved from https://www.moma.org/explore/inside_out/2012/11/29/video-games-14-in-the-collection-for-starters/ [In English].
Computerspielemuseum: About us. (2019). Retrieved from http://www.computerspielemuseum.de/1282_About_us.htm [In English].
ICOM Statutes. (2017). Retrieved from https://icom.museum/wp-content/uploads/2018/07/2017_ICOM_Statutes_EN.pdf [In English].
MOCA: Museum of Computer Art. (2019). Retrieved from http://moca.virtual.museum/about.htm [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.