Модель розгляду сучасної діалогової ситуації
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.064.08Ключові слова:
діалог культур, ситуативність, трансгресія, дисипативність, тексти культури, ситуативна позиція, комунікація, коди й символи культури, суб’єкт культуриАнотація
Здійснено теоретичний аналіз сучасної міжкультурної діалогової ситуації. Проаналізовано поняття діалогу як процесу, особливо актуального для сучасної культури. Розглянуто концепцію, згідно з якою створену модель сучасної міжкультурної діалогової ситуації можливо трактувати як ситуативний, дисипативний та трансгресивний діалог культур. Підтверджена роль діалогу культур як процесу, який перебуває в основі подальшого розвитку цивілізаційних процесів.Посилання
Bakhtin, M. M. (1986). Aesthetics of verbal creativity. Moscow: Khudozhestvennaya literatura. 424 p. [In Russian].
Vostryakova, Yu. V. (1998). Problems of knowledge in the dialogue space of modern culture. Philosophical and methodological problems of science and technology. 78–81 p. [In Russian].
Derrida, J. Deconstruction: a trialogue in Jerusalem (August 1986, Mishkenot Shaananim). Retrieved from http://www.gumer.info/bogoslov_Buks/Philos/Derr/dekon.php. [In Russian].
Konovalova, A. (2005). On the issue of modernization of Ukrainian culture under the conditions of globalization. Retrieved from http://www.mari.kiev.ua/2005_03_04.pdf. (last access: 16.10.18). [In Ukrainian].
Konstantinova, T. V. (2010). Moduses of nihilism in the culture of a transitive society. Retrieved from http://www.dissercat.com/content/modusy-nigilizma-v-kulture-tranzitivnogoobshchestva#ixzz2PyaQWWFn. [In Russian].
Kuropash, I. Economic unions of Europe and America. Retrieved from http://uaforeignaffairs.com/article.html?id=383 (last access: 16.10.18). [In Ukrainian].
Mamardashvili, M. (1996). Necessity of yourself. Reports, articles, philosophical notes. Moscow: Labyrinth. 430 p. [In Russian].
Maturana, W. (1995). Biology of knowledge. Language and intelligence. Moscow: Progress. 95–142 p. [In Russian].
Saiko, E. V. (1999). About the nature and space of the “action” of the dialogue. Socio-cultural dialogue space. Moscow. 9–32 p. [In Russian].
Selivanova, O. O. (2011). Fundamentals of the theory of language communication: a textbook. Cherkasy: Publishing house Chabanenko Yu.A. 350 p. [In Ukrainian].
Foucault, M. (1994). About transgression. Thanatography of Eros: Georges Bataille and French thought of the mid-twentieth century. St. Petersburg: Mithril. 113–131 p. [In Russian].
Habermas, Y. (2003). Philosophical discourse on modernity. M. M. Belyaev (Transl. from German). Moscow: Ves’ Mir. 416 p. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.