Специфіка звукообразного мислення К. Дебюссі: онто-сонологічний підхід
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.21Анотація
Виявлено онто-сонологічні засади творчого методу К. Дебюссі, що відбивають концепцію інтонованого звуковідчуття епохи: «буття (ontos) — звук (sonos) — звуковий образ світу (logos)». Визначено, що специфіку звукоóбразного мислення композитора розкривають світомоделюючі, семантичні, тембровоколористичні та часопросторові параметри музичного звука, які розширили межі звукосимволічного світовідчуття митця. Розкрито сутність індивідуально-стильового втілення отно-сонологічної концепції звукового образу світу у творчості К. Дебюссі, яка ґрунтується на просторово-споглядальному, інтровертному типі звукомузичної експресії.
Ключові слова: звук, тембр, звукообразне мислення, звуковий образ світу, онто-сонологічний підхід, звуковідчуття світу, звукомузична експресія.Посилання
Allschwang, A. (1963). Works of K. Debussy and M. Ravel. Moscow: State Music Publishing House. [In Russian].
Androsova, D. V. (2014). Symbolism and polyclaviernost in pianistic performance of the twentieth century: monograph. Odessa: Astroprint. [In Russian].
Debussy, K. (1964). Articles, reviews, conversations. A. Bushen (translated from French and commented), Yu. Kremlev (ed.). Moscow-Leningrad: Music [In Russian].
Denisov, E. (1986). Modern music and problems of the evolution of the composing technique. Moscow: Sovietsky kompozitor. [In Russian].
Dovzhinets, I. (2006). Plenary effects reproduction in piano music (The thesis of Candidate of Art Criticism). Odessa National Musical Academy named after. AV Nezhdanova. Odessa [In Ukrainian].
Gakkel, L. (1976) Piano music of the XX century: essays: Moscow-Leningrad: Sovetskij kompozitor. [In Russian].
Kokorev, L. (2010). Claude Debussy: the study. Moscow: Music [In Russian].
Kozarenko, O. Some tendencies of the development of the national musical language in the first third of the twentieth century. Ukrainian Musicology, 28, 144-154. National Music Academy of Ukraine named fater P. I. Tchaikovsky. [In Ukrainian].
Kudryashov, Yu. (1985). The influence of Debussy on the timbre thinking of the twentieth century. Problems of musical science: Collection of scientific works, 6, 244 — 282. Moscow: Soviet composer. [In Russian].
Long, M. (1985). At the piano with Debussy. J. Grushanskaya (Trans. From French). Moscow: Sovietsky kompozitor. [In Russian].
Mozgoth, S. (2006). The musical space in the works of Claude Debussy (Candidate of Art Criticism). Saratov: Saratov State Conservatory of the. L. V. Sobinova. [In Russian].
Orlov, G. (2005). The tree of music. St. Petersburg: Kompozitor. [In Russian].
Yarocinsky, S. (1978) Debussy, Impressionism and Symbolism. Moscow: Progress. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.