Специфіка звукообразного мислення К. Дебюссі: онто-сонологічний підхід

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.21

Анотація

Виявлено онто-сонологічні засади творчого методу К. Дебюссі, що відбивають концепцію інтонованого звуковідчуття епохи: «буття (ontos) — звук (sonos) — звуковий образ світу (logos)». Визначено, що специфіку звукоóбразного мислення композитора розкривають світомоделюючі, семантичні, тембровоколористичні та часопросторові параметри музичного звука, які розширили межі звукосимволічного світовідчуття митця. Розкрито сутність індивідуально-стильового втілення отно-сонологічної концепції звукового образу світу у творчості К. Дебюссі, яка ґрунтується на просторово-споглядальному, інтровертному типі звукомузичної експресії.

Ключові слова: звук, тембр, звукообразне мислення, звуковий образ світу, онто-сонологічний підхід, звуковідчуття світу, звукомузична експресія.

Біографія автора

N. О. Rіabukha, Харківська державна академія культури, м. Харків

доктор мистецтвознавства, доцент

Посилання

Allschwang, A. (1963). Works of K. Debussy and M. Ravel. Moscow: State Music Publishing House. [In Russian].

Androsova, D. V. (2014). Symbolism and polyclaviernost in pianistic performance of the twentieth century: monograph. Odessa: Astroprint. [In Russian].

Debussy, K. (1964). Articles, reviews, conversations. A. Bushen (translated from French and commented), Yu. Kremlev (ed.). Moscow-Leningrad: Music [In Russian].

Denisov, E. (1986). Modern music and problems of the evolution of the composing technique. Moscow: Sovietsky kompozitor. [In Russian].

Dovzhinets, I. (2006). Plenary effects reproduction in piano music (The thesis of Candidate of Art Criticism). Odessa National Musical Academy named after. AV Nezhdanova. Odessa [In Ukrainian].

Gakkel, L. (1976) Piano music of the XX century: essays: Moscow-Leningrad: Sovetskij kompozitor. [In Russian].

Kokorev, L. (2010). Claude Debussy: the study. Moscow: Music [In Russian].

Kozarenko, O. Some tendencies of the development of the national musical language in the first third of the twentieth century. Ukrainian Musicology, 28, 144-154. National Music Academy of Ukraine named fater P. I. Tchaikovsky. [In Ukrainian].

Kudryashov, Yu. (1985). The influence of Debussy on the timbre thinking of the twentieth century. Problems of musical science: Collection of scientific works, 6, 244 — 282. Moscow: Soviet composer. [In Russian].

Long, M. (1985). At the piano with Debussy. J. Grushanskaya (Trans. From French). Moscow: Sovietsky kompozitor. [In Russian].

Mozgoth, S. (2006). The musical space in the works of Claude Debussy (Candidate of Art Criticism). Saratov: Saratov State Conservatory of the. L. V. Sobinova. [In Russian].

Orlov, G. (2005). The tree of music. St. Petersburg: Kompozitor. [In Russian].

Yarocinsky, S. (1978) Debussy, Impressionism and Symbolism. Moscow: Progress. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-04

Номер

Розділ

Теорія та історія мистецтв