Рівненське Полісся як самобутній і архаїчний культурний регіон України: хореографічна складова мистецької спадщини
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.12Анотація
Аналізується комплекс історичних передумов формування хореографічної складової мистецької спадщини Рівненського Полісся в минулому та сьогоденні. Новизна цієї публікації полягає в спробі висвітлення історичних причинно-наслідкових зв’язків формування культурно-хореографічної специфіки українського населення поліських земель Рівненщини. Означено суспільно-політичні, етнічні, культурні та природні обставини становлення мистецтва танцю в ретроспективі. У результаті аналізу історичних передумов формування хореографічного мистецтва мешканців Рівненського Полісся з’ясовано, що у вказаному регіоні через різні природні, суспільно-політичні, соціально-економічні та етнічні обставини сформувався досить стійкий тип традиційної танцювальної культури українського населення, характерний саме для Півночі України. Вельми істотним фактором також був значний вплив матеріальної й духовної культури білоруського етносу.
Ключові слова: історичні передумови, духовна культура, матеріальна культура, Українське Полісся, Рівненське Полісся, субрегіон, поліщуки, хореографія, танець, мистецтво.Посилання
Bondarchik, V. K., Braim, I. N. and Burakovskaya, N.I. (1988). Polesie. Material culture. Kiev: Naukova Dumka. [In Russian].
Borimskaya, G. (1971). Gems of Ukrainian Dance [Text]. Kyiv. [In Ukrainian].
Busha, V. (ed.). (2003). The pearl of Ukrainian Polissya. Chernihiv district is 80 years old. P. Marukhnenko (photo). Chernigov. [In Ukrainian].
Verhovinets, V. (1990). Theory of Ukrainian folk dance. Kyiv: Music Ukraine. [In Ukrainian].
Vovk, Khv. (1995). Studios in Ukrainian ethnography and anthropology. Kyiv: Art. [In Ukrainian].
Gordeyev, V. (2012). Formation of regional dances of Ukrainian Polissya and mutual influence of national cultures of neighboring countries. Bulletin of Lviv University. Series: Art, 11, 244-248. [In Ukrainian].
Gorlenko, V.F. (1988). The formation of Ukrainian ethnography of the late 18th - the first half of the 19th century. Kiev: Naukova Dumka. [In Russian].
Gumenyuk, A. I. (1963). Folk-choreographic art of Ukraine. Kyiv: Academy of Sciences of the USSR. [In Ukrainian].
Davydyuk, V. (2010). Selected lectures on Ukrainian folklore. Lutsk: Tverdynia. [In Ukrainian].
Kubiyovych, V. (ed.). (1994). Encyclopedia of Ukrainian Studies. The general part (Vol. 1). Kyiv: Institute of Ukrainian Archaeography of the National Academy of Sciences of Ukraine. [In Ukrainian].
Kupennik, V. (Comp.) (1997). Essays on the history of Ukrainian folk dance: practical material for teachers of secondary schools, schools of a new type and heads of out-of-school institutions. Kyiv: Publishing house «IZMN». [In Ukrainian].
Makarchuk S.A. (2008). Ethnic History of Ukraine. Kyiv: Znannia. [In Ukrainian].
Mishanich, O. V. (ed.). (1989). Russian chronicle. L. E. Makhnovets (Trans. from Old Russians). Kyiv: Dnipro. [In Ukrainian].
Polissya: Ethnicos, Traditions, Culture: Materials of the International Conference. (1997). Lutsk: Vezha. [In Ukrainian].
Polissya: Language, Culture, History: Materials of the International Conference. (1996). Kyiv. [In Ukrainian].
Rivne Polissya - within the limits of Bereznivsky, Kostopil, Sarnen, Volodymyrets, Rokytnivsky, Dubrovytsky and Zarichnensky districts of Rivne region. Retrieved from https://travelko.wordpress.com/english-region-rivne-oblast. [In Ukrainian].
Stepanyuk, I. V. (2012). Folk choreographic art of Volyn. Ukrainian culture: the past, modern, ways of development, 19 (2), 74-78. [In Ukrainian].
Stepanyuk, I. V. (2012). Choreographic culture of Volyn in the context of dance art of Ukraine. Ukrainian culture: the past, modern, ways of development, 18 (1), 78-82. [In Ukrainian].
Ukrainians: Historical and Ethnographic Monograph. (1960). Kyiv. [In Ukrainian].
Yarmola, V. (2012). Dance genres of violin music of Rivne-Volyn Polissya. Materials to Ukrainian Ethnology, 11, 168-179. [In Ukrainian].
Kolberg, O. (2002). Dziela wszystkie. Wolyn. Suplement do tomu 36. Poznan. [In Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.