Реалізація творчого потенціалу особистості в процесі аудіовізуальної освіти (на прикладі факультету кіно-, телемистецтва ХДАК)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.09Анотація
Розглянуто способи реалізації творчого потенціалу особистості в процесі аудіовізуальної освіти на прикладі діяльності факультету кіно-, телемистецтва Харківської державної академії культури. Означено базові принципи формування фахових компетентностей фахівця аудіовізуальної сфери на сучасному етапі. На основі аналізу десятирічної діяльності професорсько-викладацького складу факультету виявлено зміст і форми розкриття творчих здібностей майбутніх режисерів кіно та телебачення, операторів і телерепортерів. Окреслені основні моделі сучасної мистецької освіти. Проаналізовані мистецькі проекти, реалізовані на факультеті кіно-, телемистецтва, охарактеризовані основні творчі досягнення студентів факультету, сучасний ринок праці фахівців аудіовізуальної сфери та перелічено ті компетентності, які зумовлять затребуваність майбутнього фахівця.
Ключові слова: вища мистецька освіта, аудіовізуальне мистецтво та виробництво, творчий потенціал, особистість, факультет кіно-, телемистецтва ХДАК.Посилання
Alforova, Z. I. (2015). The labor market of specialists in the field of cinema and television in the context of new realities in Ukraine. Modern issues of artistic education in Ukraine: collection of research papers. 10: “Young art” of Ukraine: issues of fulfilment creative potential of the graduates of artistic higher education institutions. (pp. 11-14). National Acad. Arts of Ukraine, Institute of Contemporary Art. Kyiv. [In Ukrainian].
Alforova, Z. I. (2017). Modern issues of introduction of education in the speciality 021 “Audiovisual art and production in Ukraine”. International scientific and practical conference proceedings, Oct. 9-12. 2017: Pedagogical aspects of the training of teachers in visual arts and design: modernity and prospects; Major aspects in Art Criticism: Challenges of the 21st Century (pp.19-21). Ministry of Education and Science of Ukraine, Department of Education and Science, Kharkiv regional state administration, National. Acad. Arts of Ukraine [and others]. Kharkiv. [In Ukrainian].
Alforova, Z. I. (2005). Campuses: Welcome to the imaginary economy (the first steps of the virtualization of artistic and artistic education). International scientific and practical conference proceedings, December 13-14, 2005. Information-culturological and artistic education (consensus, partnership, standards) in the context of the Bologna Process (pp. 14-16). Kharkiv State Academy of Culture, KhSAC, Kharkiv. [In Ukrainian].
Alforova, Z. I. (2016). Paradoxes of standardization of competences of a specialist in speciality 021 “Audiovisual art and production”. All-Ukrainian scientific and methodological conference proceedings on the issues of artistic education within the framework of the action “Art of the Young 2016”, November 9, 2016: Modern Ukrainian cinema: from the reproduction to the creation of a new screen reality. (pp. 398-323). National Acad. of Arts Ukraine, Institute of Contemporary Art, Institute of Cultural Studies, IPSM NAM of Ukraine. Kyiv. [In Ukrainian].
Bolshakova, T. V. (2005). Problems of preserving the best achievements of homeland higher professional music education in the Bologna process. International scientific and practical conference proceedings, December 13-14, 2005. Information-culturological and artistic education (consensus, partnership, standards) in the context of the Bologna Process (pp. 152-153). Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [In Ukrainian].
Borys, I. O. (2018). Traditions and modern development of the National Professional School of the Education of Actors and Directors. Culture of Ukraine. Series 6: Art Criticism, 61, p. 261-272. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [In Ukrainian].
Bronze Age of Education (2006, March 18). Zerkalo nedeli (The mirror of the week). [In Russian].
Zhuravsky, V. S. and Zgurovsky, M. Z. (Comp.). (2003). Bologna process: the main principles of entry into the European Higher Education Area. Kyiv: ITC Publishing House “Polytechnic”. [In Ukrainian].
International scientific and practical conference proceedings, December 13-14, 2005. Information-culturological and artistic education (consensus, partnership, standards) in the context of the Bologna Process Kharkiv State Academy of Culture, KhSAC, Kharkiv. [In Ukrainian].
Kremen, V. G. (ed.). (2004). Basic principles of the development of higher education in Ukraine in the context of the Bologna process (documents and materials 2003-2004). Publishing house of Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University. Kyiv-Ternopil. [In Ukrainian].
Rybin, S. V. (2005). Issues of implementation of Bologna system in educational institutions of artistic school. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts. Art Criticism. Architecture, 3, p. 26-34. Kharkiv [In Ukrainian].
Sheyko, V. M. and Belotserkivsky, V. Ya. (2009). The history of Ukrainian culture: a textbook. Znannia. Kyiv. [In Ukrainian].
Sheyko, V. M. (2005). Transformation of information-culturological and artistic higher education of Ukraine and the Bologna Process (pp. 3-9). International scientific and practical conference proceedings, December 13-14, 2005 Information-culturological and artistic education (consensus, partnership, standards) in the context of the Bologna Process. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.