Композиторська інтерпретація Псалма 138 «Камо пойду от лица твоего» у творчості Вік. Каліннікова, М. Лисенка й Веденецького
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.08Анотація
Розглянуто музично-виразні засоби втілення Псалма 138 «Камо пойду от лица твоего» у творчості вітчизняних композиторів. Виявлено, що фундаментальним елементом композицій на цей текст є його змістовний план. Канонічний текст композитори сприймають як предмет творчості. Текст створює музичну інтонацію, впливає на гармонію та фактуру творів, зумовлює форму. Кожна композиторська інтерпретація, залежно від ментальності авторів, набуває певних ознак національного характеру, поєднує церковну традицію та власну музичну поетику. Лаконізм і обмеженість виразних засобів з акцентуванням на текстовій основі зумовлюють тенденцію до мінімалізму в цих творах.
Ключові слова: духовна музика, канонічні тексти, псалми, композиторська інтерпретація, музичні засоби виразності.Посилання
Borisova, E. U., Pogorelova, N. U. (2011). Viktor Sergeevich Kalinnikov as a bright representer of the Moscow choral school at the turn of 19 and 20th centures. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/viktor-sergeevich-kalinnikov-yarkiy-predstavitel-moskovskoy-shkoly-horovogo-peniya-kon-xix-nach-xx-vv [In Russian].
Dmitrevskaia, K. V. (1971). Viktor Kalinnikov: for the 100 anniversary of the birth. Choral art. Leningrad, 2, 53-67. [In Russian].
Kolesa F. (1978). Memories of Nikolay Lysenko. Lviv: Free Ukraine. [In Ukrainian].
Kovalev, A. B. (2010). Russian spiritual music at the turn of 20 and 21st centures. The religion life in the music. T. A. Khoprova (Ed.). Saint-Petersburg conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov. Saint-Petersburg, 225-238. [In Russian].
Lysenko Mykola Vitaliovych. Retrieved from http://ukrnotes.in.ua/biografi_lysenko.php. [In Ukrainian].
Medushevskii, V. V. (2014). The spiritual analysis of the music: study book. Moscow, Kompozitor. 632 p. [In Russian].
Yurchenko, M. (1993). M. Lysenko and his spiritual works. Religion works for the mixed choir (p. 1-3). Drohobych Vidrodzhennia. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.