Програмний інструменталізм як принцип художнього мислення виконавця (на прикладі музичних творів для флейти соло китайських композиторів XX ст.)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.07Анотація
Розкрито сутність поняття програмного інструменталізму як принципу художнього мислення виконавця, зумовленого темброво-акустичними, органологічними та артикуляційними особливостями музичного інструмента (у контексті національної культури). Створено типологію музичних творів для флейти в супроводі фортепіано китайських композиторів ХХ ст., яка відбиває жанрово-стильові, фактурно-композиційні способи втілення ідейного задуму.
Ключові слова: флейта, програмність, інструменталізм, принцип художнього мислення, жанр, стиль.Посилання
Apatskyi, V. M. (1993). The theoretical bases of playing the wind instruments (as in the case of bassoon). (Doctor of Art Criticism). Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv. [In Ukrainian].
Dzysiuk, V. Yu. (2006). Playing flute as the artistic phenomenon (Dissertation for Candidate of Arts). The Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Odesa [In Ukrainian].
Kachmarchik, V. (2008). German flute art of the 17 — 18th centuries: monograph. Donetsk: Jugo-Vostok [In Russian].
Ma Wei (2004). Concept of form in the music of China and Europe: aspects of composition and performing (Dissertation of Candidate of Art Criticism). The Odessa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Odesa [In Ukrainian].
Markova, E. (2000). The Issues of music culturologists. Odessa: Astroprint [In Russian].
Nazaykinsky, E. (1988). The sound world of music. Moscow: Myzuka [In Russian].
Chernova, T. (1984). Dramaturgy in instrumental music. Moscow: Myzuka [In Russian].
Chernova, T. (1978). The concept of dramaturgy in instrumental music. Musical art and science: Collection of scientific works, 3. Moscow: Sovetskij kompozitor [In Russian].
Kholopova, V. (2000). Music as an art. St. Petersburg: Lan [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.