Соната B-dur (К 266) Доменіко Скарлатті: особливості виконавських інтерпретацій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.05

Анотація

Здійснено музично-теоретичний аналіз Сонати В-Dur (К 266) Д. Скарлатті, зокрема методологічне обґрунтування особливостей формотворення та засобів виразності. Досліджено засоби й елементи музичної виразності, які впливають на стилістику музичної мови сонати композитора: форму, темпоритм, мелодику, гармонію, фактуру тощо. Розглянуто виконавські інтерпретації: автентичну  в трактуванні С. Росса та фортепіанну — у виконанні К. Гранте. Уперше досліджено стилістичні та виконавські особливості  наведених інтерпретацій та здійснено порівняльний аналіз трактування Сонати B-dur (К 266) Д. Скарлатті.

Ключові слова: сонати Д. Скарлатті, клавірна творчість Д. Скарлатті, виконавські інтерпретації, автентичність, фортепіано.

Біографія автора

N. Yu. Zymohliad, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Alekseev, A. (1988). History of piano art (Parts І and ІІ). Moscow: Myzuka. [In Russian].

Kashkadamova, N. (1988). The art of performing music on keyboards: a tutorial. Ternopil: «Aston». [In Ukrainian].

Kirkpatrick, R. (2016). Domenico Scarlatti. A. E. Maikapar (Trans.) Chelyabinsk: MRI. [In Russian].

Kyuregyan, T. (1998). The form in the music of the 17 — 20th centuries. Moscow: Creative center “Sphera”. [In Russian].

Lobanova, M. (1994). Western European musical baroque: issues of aesthetics and poetics. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Okrainets, I. (1994). Domenico Scarlatti: Through instrumentalism to style. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Faterina, A. (2015). Pedagogical possibilities of clavier sonatas D. Scarlatti in the musical performance of students in the piano class at the university. Bulletin of the Altai State University. 22, 85–88. [In Russian].

Tsvetkova, T. (2016). Theoretical aspects of mastering the stylistic features of baroque music in the piano class at the university. The world of science, culture, education. 6 (61), 92–95. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-04

Номер

Розділ

Музичне мистецтво