Соната B-dur (К 266) Доменіко Скарлатті: особливості виконавських інтерпретацій
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.05Анотація
Здійснено музично-теоретичний аналіз Сонати В-Dur (К 266) Д. Скарлатті, зокрема методологічне обґрунтування особливостей формотворення та засобів виразності. Досліджено засоби й елементи музичної виразності, які впливають на стилістику музичної мови сонати композитора: форму, темпоритм, мелодику, гармонію, фактуру тощо. Розглянуто виконавські інтерпретації: автентичну в трактуванні С. Росса та фортепіанну — у виконанні К. Гранте. Уперше досліджено стилістичні та виконавські особливості наведених інтерпретацій та здійснено порівняльний аналіз трактування Сонати B-dur (К 266) Д. Скарлатті.
Ключові слова: сонати Д. Скарлатті, клавірна творчість Д. Скарлатті, виконавські інтерпретації, автентичність, фортепіано.Посилання
Alekseev, A. (1988). History of piano art (Parts І and ІІ). Moscow: Myzuka. [In Russian].
Kashkadamova, N. (1988). The art of performing music on keyboards: a tutorial. Ternopil: «Aston». [In Ukrainian].
Kirkpatrick, R. (2016). Domenico Scarlatti. A. E. Maikapar (Trans.) Chelyabinsk: MRI. [In Russian].
Kyuregyan, T. (1998). The form in the music of the 17 — 20th centuries. Moscow: Creative center “Sphera”. [In Russian].
Lobanova, M. (1994). Western European musical baroque: issues of aesthetics and poetics. Moscow: Myzuka. [In Russian].
Okrainets, I. (1994). Domenico Scarlatti: Through instrumentalism to style. Moscow: Myzuka. [In Russian].
Faterina, A. (2015). Pedagogical possibilities of clavier sonatas D. Scarlatti in the musical performance of students in the piano class at the university. Bulletin of the Altai State University. 22, 85–88. [In Russian].
Tsvetkova, T. (2016). Theoretical aspects of mastering the stylistic features of baroque music in the piano class at the university. The world of science, culture, education. 6 (61), 92–95. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.