Ідилічне й апокаліптичне в музичній драматургії концерту «Сад божественних пісень» І. Карабиця
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.063.04Анотація
Розглянуто сутність взаємодії ідилічного та апокаліптичного в драматургії «Концерту для хору, солістів та оркестру» І. Карабиця на тексти Г. Сковороди як композиторського тлумачення принципу концертного змагання. Визначено ознаки ідилічних та апокаліптичних видінь у «Саду Божественних пісень» Г. Сковороди, особливості їх композиторської інтерпретації. Музично-поетичну символіку селища й міста тлумачено як утілення видінь ідилічного саду та апокаліптичного буття всепоглинаючого світу-моря. До музично-поетичних символів ідилічного долучені інтонема «Щедрика» М. Леонтовича, трелі, солов’їні рулади, імпровізаційний тип викладення; до апокаліптичного — розвиток смислообразів вихору, кличу, стріли, коси, хвилі, бетховенської інтонеми долі.
Ключові слова: ідилічне, апокаліптичне, концерт, «Сад Божественних пісень», українське бароко, композиторська інтерпретація, драматургія, музично-поетична символіка.
Посилання
Barbash, Y. (1989). Gregory Skovoroda: Poetry, Philosophy, Life. Moscow: Fiction. [In Russian].
Guzhva, O.P. (2012). Symphony of poetic thought: monograph. Kyiv: Department. [In Ukrainian].
Ivano, I. V. (1983). Philosophy and style of thinking G. Skovoroda. Kyiv: Naukova dumka. [In Ukrainian].
Korny, L.P. (1996). History of Ukrainian Music (Part I). Kyiv - Kharkiv - New York: M. Kots Publishing House. [In Ukrainian].
Korniy, L.P. (1998). History of Ukrainian music (Part II). Kyiv - Kharkiv - New York: M. Kots Publishing House. [In Ukrainian].
Ushkalov, L. (ed.). (2010). Frying pan Gregory. Complete academic collection of works. Kharkiv: Maidan. [In Ukrainian].
Skovoroda, G. (2007). Selected. Kharkiv: Flag. [In Ukrainian].
Ushkalov, L. (2002). Skovoroda G. G. Skovoroda. The Garden of Divine Songs. Kharkiv: Maidan. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.