Мурали та графіті в сучасній Україні: особливості та відмінності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.062.23

Анотація

Диференційовано поняття «графіті» й «мурали» в контексті специфіки сучасного вітчизняного соціокультурного простору; визначено їх особливості та відмінності як окремих напрямів самостійної практики сучасного мистецтва. Досліджено специфіку адаптації й тенденції розвитку графіті та муралів у міській культурі України ХХІ ст. Виявлено: на сучасному етапі осередками урбаністичного мистецтва є Київ, Луцьк, Львів, Одеса та Харків, що зумовлено динамікою розвитку міського простору. Акцентовано, що графіті поступово втрачає актуальність, а практики урбан-арту, які раніше надавали перевагу класичному графіті, реалізуються у сфері мурал-арту. Визначено головні характеристики муралів, які відповідають функціональному призначенню в просторі житлових масивів сучасних міст України, а також теми, до яких художники прагнули привернути увагу громадськості.

Ключові слова: графіті, мурали, вуличне мистецтво, сучасна міська культура, вітчизняний соціокультурний простір.

Біографія автора

I. S. Havrylash, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

аспірант

Посилання

Golynko-Wolfson, D. (2011). Street art: The theory and practice of caving out the street environment. Artistic Magazine, 81. Retrieved from http://moscowartmagazine.com/issue/16/article/225 [in Ukrainian].

Guseva, A. L. (2018). Street art and sleeping areas of the modern city. Street art aesthetics: collection of articles, 66–71. St. Petersburg: St. Petersburg State University of Industrial Technology and Design [in Russian].

History of aesthetics (2011). V. V. Prozersky, N. V. Golik (Ed.). St. Petersburg: Publishing House of the Russian Christian Academy of Humanities [In Russian].

Kirsanova, E. A. (2017). Socio-philosophical analysis of the concepts of street art: the genesis and approaches to the definition of the phenomenon. Bulletin of Tomsk State University. Philosophy. Sociology. Politologiya, 38, 121–129. DOI: 10.17223 / 1998863Х / 38/12 [in Russian].

Korableva, A. V. (2018). Street art, public art, street art: the differentiation of concepts. Aesthetics of street art: a collection of articles, 10–17. St. Petersburg: St. Petersburg State University of Industrial Technology and Design [In Russian].

Pilikin, D. G. (2018). Terminology of street art. Experience vocabulary definitions. Aesthetics of street art: a collection of articles, 4–10. St. Petersburg: St. Petersburg State University of Industrial Technology and Design [In Russian].

Samutina, N., Zaporozhets, O. (2015). Street art and the city. Laboratorium: Journal of Social Research, 2, 5–7 [in Russian].

Samutina, N., Zaporozhets, O., Kobyscha, V. (2012). Not only Banksy: street art in the context of modern urban culture. Immunity Reserve, 86 (6), 221–244 [in Russian].

Street art in Ukraine, vandalism and copyright in graffiti: artist Vitali Dilk Sin of street art. Retrieved from https://chernozem.info/journal/strit-art-v-ukrayini/ [In Ukrainian].

Brighenti, A. M. (2010). At the wall: graffiti writers, urban territoriality, and the public domain. Space and Culture, 13(3), 315–332 [in English].

Lohman, J. (2001). The Walls Speak’: Murals and Memory in Urban Philadelphia. Ph.D. diss. University of Pennsylvania. Retrieved from https://repository.upenn.edu/dissertations/AAI3015339 [in English].

Lombard, K.-J. (2012). Art crimes: the governance of hip hop graffiti. Journal for Cultural Research, 17(3), 255–278 [in English].

Rowe, M., Hutton, F. (2012). Is your city pretty anyway? Perspectives on graffiti and the urban landscape. Australian & New Zealand Journal of Criminology, 45(1), 66–86 [in English].

Waclawek, А. (2011). Graffiti and Street Art. London : Thames Hudson [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-18

Номер

Розділ

Українська культура