Національний музейний ландшафт України в контексті візуальної репрезентабельності
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.062.22Анотація
Обчислено візуальну репрезентабельність національного музейно-запо-відного ландшафту України як інтегральний показник за декількома критеріями (44 установи) в соціальних мережах Фейсбук та Інстаграм. Вияв-лено долученість 77–91% національних музейно-заповідних закладів до сучасних візуальних форм власної репрезентації. Натомість загальний рівень «візуальної привабливості» виявився значно нижчим: лише 30–45% національних музеїв і установ масово зацікавлюють власників соціальних акаунтів. Найбільше візуально репрезентабельним в обох мережах сумарно визначено «Мистецький Арсенал».
Констатовано повне залучення музейного простору до здійснення культурної політики «лагідної українізації». Такий підхід найефективніше репрезентують «музеї під відкритим небом» (Хортиця, Кам’яна Могила, Пирогове та ін.). Зафіксовано певне протиріччя між зазначеним трендом і підвищеною візуальною привабливістю художньо-мистецьких установ без надмірних ідеологічних акцентів у діяльності, що можна пояснити багаторівневістю української ідентичності.
Ключові слова: візуальна культура, музеї і заповідники, репрезентації, українська культура.Посилання
Kysliuk, K. V. (2018). Ukrainian culture of the quarter of the 21st century: turns of modernization transformations: monograph (2nd type, stereotype). Kyiv: Publishsing House Condor [In Ukrainian].
Sociological group «Rating». (2018). The Holodomor dynamics. Retrieved from http://ratinggroup.ua/research/ukraine/dinamika_otnosheniya_k_golodomoru_1932-33_gg_noyabr_2018.html [In Ukrainian].
Ukrainian generation Z: values and benchmarks. (2017). Retrieved from http://ratinggroup.ua/research/ukraine/dinamika_otnosheniya_k_golodomoru_1932-33_gg_noyabr_2018.html [In Ukrainian].
Carbonell B. M. (Eds.). (2012). Museum studies. An Anthology of Contexts (2 ed.). Black Well Publishing Ltd. [In English].
StatCounterGlobalStats. (2018). Social Media Stats Ukraine — Nov 2017 — Nov 2018. Retrieved from: http://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/ukraine [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.