Феномен тілесного болю в культурі повсякденності (за романами Кнута Гамсуна «Голод» і Томаса Бернхарда «Холоднеча»)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.062.14Анотація
Висвітлено больовий досвід тілесності в культурі повсякденності на мате-ріалах романів Кнута Гамсуна «Голод» і Томаса Бернхарда «Холоднеча». Біль розглянуто як культурформуючу категорію, фізичний біль — як усвідомлення фізичних меж і психологічних можливостей суб’єкта. Голод (Гамсун) і холоднечу (Бернхард) досліджено як негативний досвід, що формує психо-емоційну цілісність суб’єкта в культурі повсякденності. Останню визначено як зосередження активності суб’єкта. Концепції культури повсякденності, експліковані з творів обох письменників, показані як діаметрально протилежні. Модель культури повсякденності Гамсуна визначено як нестабільну через спрощення голоду до стану фізичного болю та усунення через практики фізичної праці. З’ясовано, що модель культури повсякденності Бернхарда є вивіреною та цілісною за формою, але деструктивною за змістом.
Ключові слова: біль у культурі, культура повсякденності, суб’єкт, тілесність.
Посилання
Bernhard, T. (2017). Frost. Restored from http://www.rulit.me/books/stuzha-read-267043-1.html. [In Russian].
Galutskykh, I. (2015). Eroticism and morality of the human body in the textual representation of artistic flesh in the English literature of postmodernism. Scientific works of the Petro Mohyla Black Sea State University of the Kyiv-Mohyla Academy complex. Series: Philology. Linguistics, 241, 31–35. [In Ukrainian].
Hamsun, K. (2017). Hunger. Restored from http://loveread.ec/read_book.php?id=36118&p=1. [In Russian].
Debord, G. (1999). Society of the play. Moscow: Logos. [In Russian].
Camper, D. (2010). Body. Violence. Pain. Moscow: Publishing House of the Russian Christian Academy of Humanities. [In Russian].
Lukov, M. (2005). Everyday culture and the culture of everyday life. Higher education and world culture, 3, 199–204. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.