Якудза як криміналізований модус японського воїна (за матеріалами європейського ігрового кіно)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.062.11Анотація
Запропоновано аналітичний огляд європейських художніх фільмів, на основі якого здійснено спробу виявити основні принципи культурно-мистецької репрезентації образу якудзи. З’ясовано, що для європейського кінематографа характерна репрезентація якудзи в комедійному і драматичному аспектах. Визначено візуальні маркери і художньо-драматургічні принципи відображення персонажів. У висновках обґрунтовано культурно-історичні чинники формування кінематографічних образів японської мафії.
Ключові слова: якудза, японська культура, образ Японії, кінематограф, імагологія.
Посилання
Katasonova, E. (2016). Kitano Takeshi: from the funny to the tragic one step. Actual problems of modern Japan (pp. 222–241). [In Russian].
Kondratieva, M. (2012). «Banzai» Takesі Kitano. Contemporary art (pp.179–182). [In Ukranian].
Lebedev, V. (2012). Archetypal images of the East in the mass culture of the West. PhD thesis. Available from National Library of Ukraine Database. Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University. [In Ukranian].
Tsvetov, V. (1985). Mafia in Japanese. Moscow: Political Literature Publishing House. [In Russian].
Hughes, L. (2005). The rough guide to gangster movies. London: Rough Guides. [In English].
Kaplan, D., and Dubro , A. (1986). Yakudza: The explosive account of Japan's criminal underworld. Boston: Addison-Wesley Publishing. [In English].
King, J. (2012). Under Foreign Eyes: Western Cinematic Adaptations of Postwar Japan. Alresford: John Hunt Publishing. [In English]
Nippon Communications Foundation. (4 Dec. 2012 p.). The attractiveness of the underworld: the image of the yakuza in the entertainment industry. Retrieved from https://www.nippon.com/ru/features/c04204/ [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.