Християнський есхатологічний міф у контексті життєвого світу
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.062.08Анотація
Здійснено спробу культурологічного осмислення християнського есхатологічного міфу як специфічного сегмента життєвого світу. Основою дослідження є культурологічний підхід, який органічно поєднується з релігієзнавчим аналізом і герменевтичним методом вивчення культури. Методологія дослідження ґрунтується на гуманітарній стратегії й відмежовується від сцієнтичного погляду на міфологію.
Картина християнського есхатологічного міфу подається як проекція життєвого світу в єдності об’єктивного й суб’єктивного буття людського існування. Проаналізовано зв’язок бажань та уяви як механізму конструювання картини світу в цьому міфі. Виокремлені й осмислені значення долі, блага, справедливості, вічного життя та вічної погибелі як ключові цінності, що становлять зміст есхатологічних уявлень.
Ключові слова: есхатологічний міф, життєвий світ, уявлення, бажане, конституювання.
Посилання
Apinyan, T. A. (2005). Mythology: theory and event. St. Petersburg: Publishing House of St. Petersburg University. [In Russian].
The Bible, or the Book of Scripture of the Old and New Testaments. (1995). Kyiv: Biblical Societies. [In Ukrainain].
Husserl, E. (2004). The crisis of European sciences and transcendental phenomenology. D. V. Sklyadnev. (Trans.) St. Petersburg: Vladimir Dal. [In Russian].
Dimitry (Voznesensky), Archbishop. Apocalypse in the perspective of the twentieth century. (2009). Moscow: Orthodox St. Tikhon University of Humanities. [In Russian].
Evdokimov, P. Orthodoxy. (2012). S. Grib (Trans.). Moscow: Publishing House of the Bible Theological Institute. [In Russian].
Kant, I. Criticism of pure reason. (1994). N. Lossky. (Trans., Edited by Ts. G. Arzakanyan and M. I. Itkin). Moscow: Mysl. [In Russian].
Pankov, G. D. (2012). The apology of the ordeals in Orthodox thought. Bulletin of Kharkiv National University named after V.N. Karazin. Series: Theory of Culture and the Philosophy of Science, pр. 45–53. Kharkiv: Kharkiv National University named after V. N. Karazin. [In Russian].
Pankov, G. D. (2012). The myth of human fate in the orthodox eschatological picture of ordeals. Eschatological Problems in the Philosophy and Culture of the Russian Silver Age, Materials of the International Scientific Conference, April 26–29, 2012, 18, 209–219. Drohobych: Drogobych Pedagogical University. [In Russian].
Pankov, G. D. (2013). Moral aspects of the eschatological picture of the ordeals. Faith and Mind: Theological and Philosophical Magazine, 6, 98–104. Kharkiv: Kharkiv Diocesan Department of the Ukrainian Orthodox Church. [In Russian].
Serefim (Rose), hieromonk. (2010). Soul after death. Kiev: Kiev Pechersk Lavra Printing House. [In Russian].
Khoruzhy, S. S. (2012). Studies on the hesychast tradition (Vol. 1: Towards a phenomenology of asceticism). St. Petersburg: Publishing House of the Russian Christian Academy of Humanities. [In Russian].
Chebanyuk, T. A. Methods of studying culture. (2010). St. Petersburg: Nauka. [In Russian].
Eliade, M. Aspects of Myth. (2005). V. Bolshakov (Trans.). Moscow: Academic Project. [In Russian].
Tokarev, S. A. (Editor-in-Chief.). (1982). Eschatological myths. Myths of the peoples of the world (Vol. 2, p. 670–671). Moscow: «Sovetskaja jenciklopedija». [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.