Християнський есхатологічний міф у контексті життєвого світу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.062.08

Анотація

Здійснено спробу культурологічного осмислення християнського есхатологічного міфу як специфічного сегмента життєвого світу. Основою дослідження є культурологічний підхід, який органічно поєднується з релігієзнавчим аналізом і герменевтичним методом вивчення культури. Методологія дослідження ґрунтується на гуманітарній стратегії й відмежовується від сцієнтичного погляду на міфологію.

Картина християнського есхатологічного міфу подається як проекція життєвого світу в єдності об’єктивного й суб’єктивного буття людського існування. Проаналізовано зв’язок бажань та уяви як механізму конструювання картини світу в цьому міфі. Виокремлені й осмислені значення долі, блага, справедливості, вічного життя та вічної погибелі як ключові цінності, що становлять зміст есхатологічних уявлень.

Ключові слова: есхатологічний міф, життєвий світ, уявлення, бажане, конституювання.

Біографія автора

G. D. Pankov, Харківська державна академія культури, м. Харків

доктор філософських наук, професор

Посилання

Apinyan, T. A. (2005). Mythology: theory and event. St. Petersburg: Publishing House of St. Petersburg University. [In Russian].

The Bible, or the Book of Scripture of the Old and New Testaments. (1995). Kyiv: Biblical Societies. [In Ukrainain].

Husserl, E. (2004). The crisis of European sciences and transcendental phenomenology. D. V. Sklyadnev. (Trans.) St. Petersburg: Vladimir Dal. [In Russian].

Dimitry (Voznesensky), Archbishop. Apocalypse in the perspective of the twentieth century. (2009). Moscow: Orthodox St. Tikhon University of Humanities. [In Russian].

Evdokimov, P. Orthodoxy. (2012). S. Grib (Trans.). Moscow: Publishing House of the Bible Theological Institute. [In Russian].

Kant, I. Criticism of pure reason. (1994). N. Lossky. (Trans., Edited by Ts. G. Arzakanyan and M. I. Itkin). Moscow: Mysl. [In Russian].

Pankov, G. D. (2012). The apology of the ordeals in Orthodox thought. Bulletin of Kharkiv National University named after V.N. Karazin. Series: Theory of Culture and the Philosophy of Science, pр. 45–53. Kharkiv: Kharkiv National University named after V. N. Karazin. [In Russian].

Pankov, G. D. (2012). The myth of human fate in the orthodox eschatological picture of ordeals. Eschatological Problems in the Philosophy and Culture of the Russian Silver Age, Materials of the International Scientific Conference, April 26–29, 2012, 18, 209–219. Drohobych: Drogobych Pedagogical University. [In Russian].

Pankov, G. D. (2013). Moral aspects of the eschatological picture of the ordeals. Faith and Mind: Theological and Philosophical Magazine, 6, 98–104. Kharkiv: Kharkiv Diocesan Department of the Ukrainian Orthodox Church. [In Russian].

Serefim (Rose), hieromonk. (2010). Soul after death. Kiev: Kiev Pechersk Lavra Printing House. [In Russian].

Khoruzhy, S. S. (2012). Studies on the hesychast tradition (Vol. 1: Towards a phenomenology of asceticism). St. Petersburg: Publishing House of the Russian Christian Academy of Humanities. [In Russian].

Chebanyuk, T. A. Methods of studying culture. (2010). St. Petersburg: Nauka. [In Russian].

Eliade, M. Aspects of Myth. (2005). V. Bolshakov (Trans.). Moscow: Academic Project. [In Russian].

Tokarev, S. A. (Editor-in-Chief.). (1982). Eschatological myths. Myths of the peoples of the world (Vol. 2, p. 670–671). Moscow: «Sovetskaja jenciklopedija». [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-18

Номер

Розділ

Теорія та історія культури