Жанрові метаморфози в контексті дії принципу нелокальності в практиці та теорії мистецтва (на основі аудіовізуального мистецтва)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.035

Анотація

Проаналізовано публікації, у яких досліджено  зміни в морфологічних структурах аудіовізуального мистецтва на сучасному етапі. Розглянуто особливості дії принципу нелокальності на жанрові структури аудіовізуального мистецтва. Охарактеризовано зміни в жанрових структурах аудіовізуального мистецтва в контексті різних комунікативних платформ. Описано механізми створення сучасних жанрів-гібридів в аудіовізуальному мистецтві. Виявлено вплив принципу нелокальності на сучасну ситуацію «нестабільної» детермінованості.

Біографії авторів

Z. I. Alforova, Харківська державна академія культури, м. Харків

доктор мистецтвознавства, професор

A. M. Alforov, Харківська державна академія культури, м. Харків

викладач кафедри телебачення

Посилання

Schmid, J. Neue Konkurrenz durch User Generated Content. Retrieved from http://archive.li/BFTEs#selection-303.0-305.1 [In German].

Kung, L., and Ricard, R. (2008). The Internet and The Mass Media. Sage. [In English].

Alfiorov, A. M. and Alforova, Z. I. (2017). Return to nonlocality: about methodological “landslides” in culturology and art criticism. V. M. Sheyko (ed.). Culture of Ukraine. Series: Culturology: a collection of scientific works, 55, 8-17. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [In Ukrainian].

Gavrilyuk, A. P. (2006). Genre in the context of the historical development of television art: the example of the television space of Russia and Ukraine, 1950-2005. (Author’s dissertation ... Candidate of Art History: 17.00.09). St. Petersburg. [In Russian].

Danilevsky, I. V. (2003). Structures of the collective unconscious: the quantum-like social reality (published in the second, corrected and supplemented). Moscow: Com-Book. [In Russian].

Dennett, D. (2004). Types of the psyche: Towards an understanding of consciousness. L. B. Makeyeva (General Ed.). A. Veretennikov (Translat. from English). Moscow: Idea-Press. [In Russian].

Derrida, J. (2000). About grammatology. Moscow: Ad Marginem. [In Russian].

Evin, I. A. (2009). Art as a complex self-organizing system. (Author’s dissertation ... Dr. of Philosophy: 09.00.11). Moscow. [In Russian].

Kostikov, V. Yu. (2017). Promotion of the brand of the sports club in the genres of multimedia. Media almanac, 2, 92-102. [In Russian].

Lukomtsev, Yu. K. Dictionary of the Tartu-Moscow Semiotics School. Retrieved from http://diction.chat.ru/xud_kom.html [In Russian].

Sidorova, I. G. (2014). Communication and pragmatic characteristic features of personal Internet discourse (site, blog, social network, commentary). (Author’s dissertation ... Candidate of Philological Sciences). Volgograd. [In Russian].

Sidorova, I. G. (2013). Communication and pragmatic characteristic features of Internet genres “Live Journal” and “Twitter”. Proceedings of the Saratov University. Series: Philology. Journalism, vol. 13, No. 2, 109-113. [In Russian].

Smerichyovsky, E. F. (2002). Information civilization: the problem of virtual reality in social development. (Author’s dissertation ... Candidate of Philosophy of Sciences: 09.00.03). Donetsk National University. Donetsk. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-28

Номер

Розділ

Теорія та історія мистецтв