Репертуар українського музично-драматичного театру як чинник збереження культурних традицій української нації (остання третина ХІХ — початок ХХ ст.)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.034Анотація
Проаналізовано соціокультурні умови, що впливали на процес інституціонального становлення українського музично-драматичного театру в останній третині ХІХ — початку ХХ ст. Досліджено специфіку формування національного жанрово-стильового репертуару українського музично-драматичного театру в контексті соціосфери національної культури. Виявлено, що репертуар українського музично-драматичного театру виконував функцію потужного націєтворчого, етнозберігаючого, етноконсолідуючого чинника, що сприяв збереженню культурних традицій української нації, усвідомленню власної національно-культурної ідентичності та доводив творчу спорідненість української театральної культури з європейською культурою.Посилання
Andrianova, N. M. (1960). Ways of development of the Ukrainian theater. Kyiv: Znannia. [In Ukrainian].
Antonovych, D. (1925). Three hundred years of Ukrainian theater, 1619-1919. Prague: Ukrainian Public Publishing Foundation. [In Ukrainian].
Hrytsak, Ya Y. (2000). Essay on the history of Ukraine: the formation of the modern Ukrainian nation of the 19th — 20th centuries. (2nd ed). Kyiv. [In Ukrainian].
Drak, A. (1961). Ukrainian theatre and decorative art. A short essay. Kyiv: State Publishing House of Fine Arts and Music Literature of the Ukrainian SSR. [In Ukrainian].
Yekelchik, S. (1994). The awakening of the nation. To the concept of the history of the Ukrainian national movement of the second half of the nineteenth century. Melbourne: Monash University, Department of Slavic Studies. [In Ukrainian].
Krasilnikova, O. V. (1999). History of the Ukrainian theater of the twentieth century. Kyiv: Lybid. [In Ukrainian].
Kolyada, I. (2010). Social-political activity of the Ukrainian intelligentsia in the Russian Empire in the second half of the nineteenth and early twentieth centuries. (Author’s dissertation ... Dr. of Sciences of Sciences: 07.00.01). Pereyaslav-Khmelnitsky. [In Ukrainian].
Kropivnitsky, M. L. (1960). Writings. In the 6th vol. Kyiv (Vol. 6: State Library of the USSR, 1958-1960). [In Ukrainian].
Marianenko, I. O. (1953). The past of the Ukrainian theater. Meetings, creative work. Kyiv. [In Ukrainian].
Novikov, A. O. (2011). Ukrainian drama and theater from the ancient times to the beginning of the 20th century: monograph. Kharkiv: Saga. [In Ukrainian].
Romanytsky, B. (1950). Ukrainian theater in the past and now. Kyiv: State Police issued the Ukrainian SSR. [In Ukrainian].
Staritsky, M. P. (1965). Writings. In 8 vol. Kyiv: State Publishing House of Fiction; Dnieper, 1963-1965. (Vol. 8: Stories, articles, letters). [In Ukrainian].
Tobilevich, S. V. (1957). My paths and meetings. Kyiv: State Publishing House of Fine Arts and Music Literature of the Ukrainian SSR. [In Ukrainian].
Grinishyn, M. (ed.) (2012). Ukrainian theater of the twentieth century. Anthology of performances. Institute for Modern Art Problems of the National Academy of Arts of Ukraine. Kyiv: Phoenix. [In Ukrainian].
Chernichko, I. V. (1998). Transformation of the sphere of culture: Ukrainian national theatre culture: status, status, infrastructure, modernization. NAS of Ukraine, Council for the Study of Productive Forces of Ukraine of the National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv. [In Ukrainian].
Sheyko, V., Tyshevskaya, L. (2006). History of Ukrainian culture: a textbook. Kyiv: Condor. [In Ukrainian].
Shurapov, V. (2010). Marko Kropivnitsky and his successors: a historical essay. Kirovohrad: KOD. [In Ukrainian].
Hobot, C. (2002). Ukrainian drama of the late nineteenth and early twentieth centuries in the system of modernist artistic thinking (Author’s dissertation ... Dr. philological sciences: 10.01.01). Lviv: Lviv National University named after I. Franko. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.