Еволюція шоу-програм: минуле та сучасність
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.033Анотація
Досліджено загальні особливості еволюції танцювальних (театралізованих) шоу-програм. Розглянуто останні наукові праці й публікації, присвячені сучасній індустрії танцювальних шоу-програм. Проаналізовано численні визначення понять «шоу», «шоу-програма» і «шоу-бізнес». Запропоновано типологію шоу-програм та визначено місце в ній танцювальних видовищ. Охарактеризована творчість засновників і основних представників танцю «модерн» і «постмодерн». Виявлено початок театралізованих шоу з танцю «модерн» та «постмодерн» (сучасного танцю). Розглянуто стилі і напрями сучасного танцю, які стали основою шоу-програм наприкінці ХХ — на початку ХХІ ст. Досліджено роль науково-технічного прогресу в розвитку різних стилів танцювальних шоу на початку нинішнього століття. Проаналізоване значення сюжетної лінії в еволюції танцювальних шоу-програм.Посилання
Bernadska, D. P. (2003). Synthesis of arts in choreography as a form-forming artistic process. Bulletin of the Kyiv National University of Culture and Arts, 9, 22-29. [In Ukrainian].
Borsuk, N. and Tarakanova, A. (2014). Dancing in modern rhythms. Vinnitsa: Nova Knyga. [In Ukrainian].
Great explanatory dictionary of contemporary Ukrainian language (from the supplementary and supplementary texts). (2005). Kyiv: Irpen. [In Ukrainian].
Veresnenko, O. (2013). Dance component of the musical of the second half of 20 — early 21st century (Author’s abstract of the thesis for the degree of art criticism). Kyiv National University of Culture and Arts, Kyiv. [In Ukrainian].
Horbov, A. and Kolonkova, O. (2010). Production of spectacular-theatrical events. Kyiv: Shkilnyi svit. [In Ukrainian].
Danchuk, L .I. (2008). A hornbook directing show programs. Zhitomir: Polissya [In Ukrainian].
Donchenko, N. P. (2016). The creative process of creating a literary script of various theatrical forms. Actual problems of history, theory and practice of artistic culture, 37, 174-181. [In Ukrainian].
Zhitnytsky, A. Z. (2005). Drama of massive dramatized events. Kharkiv: Tymchenko A. M. [In Ukrainian].
Ionesco, E. (2005). Is there a future in the theater of the absurd? Theater of the absurd. Collection of articles and publications, 191–195. [In Russian].
Karpenko, V. N., Karpenko, I. A. (2017). The genesis of dance terminology in modern dance. The science. Art. Culture, 1 (13), 5–9. [In Russian].
Kokulenko, B. G. (2010). Folk traditions in the folk-stage dance art of the Kirovohrad region. (Author’s abstract of dissertation for Candidate of Arts). Kyiv National University of Culture and Arts, Kyiv. [In Ukrainian].
Kuzhelnyi, O. P. (2012). Fundamentals of directing theatrical sights and holidays. Kyiv: National Academy of Cultural and Arts Management. [In Ukrainian].
Melnik, M. M. (2012). Current state and trends of theatrical concert. Art scenes notes, 21, 95-101. [In Ukrainian].
Nechvolod, L.I. (2007). Modern Dictionary of Foreign Languages. Kharkiv: TORSING PLUS. [In Ukrainian].
Osik, Yu. I., Nurmagambetova, N. A., Davletbaeva, N. B. , Nizhegorodtseva, M. A. (2013). Features of management in the field of show business. International Journal of Experimental Education, 10-12, 437-442. [In Russian].
Pavlov, M. A. (2006). Socio-cultural design of show programs: organizational and pedagogical approach (Candidates thesis of Pedagogical Sciences). Tambov. [In Russian].
Pogrebnyak, M. M. (2009). Dance “Modern” in the artistic culture of the twentieth century. (Author’s abstract, Thesis for Candidate of Arts). Kyiv National University of Culture and Arts, Kyiv. [In Ukrainian].
Poplavsky, M. M. (1996). Culture Manager. Kyiv: “Lesya” MP. [In Ukrainian].
Poplavsky, M. M. (1999). Manager of show business. Kyiv: Publishing House KNUKiM. [In Ukrainian].
Poplavsky, M. M. (2001). Show business: theory, history, practice. Kyiv: Publishing House KNUKiM. [In Ukrainian].
Serhih, L.V. (2010). Formation of aesthetic culture of junior pupils in the process of dramatized activity. Sumy: Sumy Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education. [In Ukrainian].
Tatarenko, M.G. (2014). Activity of choreographer of the director in mass entertainment events. Actual problems of history, theory and practice of artistic culture, 33, 299–304. [In Ukrainian].
Chepalov, O. I. (2007). Choreographic Theater of Western Europe of the twentieth century. Kharkiv: KhDAK. [In Ukrainian].
Shabalina, O. M. (2010). Modern dance of women-choreographers of the 20th century West: cultural aspects. (Author’s abstract, Thesis for Candidate of Arts). Kharkiv State Academy of Culture, Kharkiv. [In Ukrainian].
Counsell, Colin. (1996). Signs of Performance: An Introduction to Twentieth-Century Theatre. London and New York: Routledge. [In English].
Hodge, Alison, ed. (2000). Twentieth-Century Actor Training. — London and New York: Routledge. [In English].
Jones, John Bush. (2003). Our Musicals, Ourselves: A Social History of the American Musical Theatre. Hanover: Brandeis UP. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.