Соматичні практики в сучасній бальній хореографії
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.032Анотація
Розглянуто історичний розвиток соматичних практик у США та досліджено їх зв’язок із сучасними та бальними танцями; проаналізовано головні аспекти провідних практик (Kinetic Awareness, Alexander Technique, Dance Kinesis і Tango Kinesis) у контексті методики викладання хореографічних дисциплін для студентів бальної хореографії, підвищення кваліфікаційного рівня викладачів бальних танців та професійних танцівників; виявлено доцільність застосування соматичних методик, технік і тренінгів у навчанні та професійній діяльності в бальній хореографії.Посилання
Klapchuk, V. (2012). Effect of sport ballroom dancing on the physical health of adolescents of middle school age. Retrieved from http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/2376. [In Ukrainian].
Tereshenko, N. (2017). Ballroom dancing as a sport-aesthetic activity and pedagogical process. Retrieved from http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream..pdf. [In Ukrainian].
Chilikina, N. (2015). Issues of modern choreography education. Retrieved from https://library.udpu.edu.ua/library_files/probl_sych_vchutela/2015/12_2/39.pdf. [In Ukrainian].
All Members Directory. National Dance Teachers Association of America (NDTA). Retrieved from http://www.nationaldanceteachers.org [in English].
Batson, G. (1994). Stretching technique: A somatic learning model. Training purposively. Impulse, 2, 39–58 [in English].
Eddy, M. (2002). Dance and somatic inquiry in studios and community dance programs. Journal of Dance Education, 2, 119–127 [in English].
Eddy, M. (2009). A brief history of somatic practices and dance: historical development of the field of somatic education and its relationship to dance. Journal of Dance and Somatic Practices, 1, 5–27 [in English].
FAQ. Dance Kinesis. Retrieved from https://www.dancekinesis.com [in English].
Halprin, A. (1995). Moving Toward Life: Five Decades of Transformational Dance. Middletown: Wesleyan University Press. [in English].
Нanna, T. (1970). Bodies in Revolt: A Primer in Somatic Thinking. New York: Holt Reinhart. [in English].
Нanna, T. (1980). The Body of Life. New York: Alfred A.е Knopf, Inc. [in English].
Kinetic Awareness. Encyclopedia. Nation Master. Retrieved from http://www.statemaster.com [in English].
Mangione, M. (1993). The origins and evolution of somatucs interviews with five significant contributors to the field. Doctoral dissertation. Columbus, Оhio: The Ohio State University [in English].
Richmond, P. (1994). The Alexander Technique and dance training. Impulse, 2, 24–38 [in English].
Ross, J. (2007). Anna Halprin: Experience as Dance. Berkeley: University of California Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.