Три пісні про розлуку в спадку Шан Деї: жанрові ознаки прихованого вокального циклу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.022

Анотація

З’ясовано причини звернення композиторів Новітнього Китаю до  прихованого вокального циклу як своєрідного жанрового явища. Під  прихованим вокальним циклом  запропоновано розуміти послідовність пісень збірника (нерідко об’єднаних авторством одного поета), поданих композитором за логікою зв’язків відштовхування-взаємодії, що дозволяє, попри відсутність відповідної авторської жанрової назви, визначити систему спільних музично-поетичних  ознак,  які засвідчують  наявність циклічності. Взаємодія  екстра- та інтромузичних  якостей сприяє тлумаченню Трьох пісень про розлуку Шан Деї на вірші Шо Ю Чан  як прихованого вокального циклу, якого композитор не декларував.

Біографія автора

He Cao, Харківська державна академія культури, м. Харків

аспірант

Посилання

Alekseev, V. M. (1978). Chinese Literature: Selected Works. M.V. Bankovskaya (Comp.). M. V. Bankovskaya, L. N. Menshikov (Editorial Board) Moscow: Nauka [In Russian].

Zenkin, K. V. (1997). Piano miniature and the path of musical romanticism. Moscow: Znanie. [In Russian].

Roschenko, E. G. (1988). Dante and Leaf: Metamorphoses of the path mythology. Aspects of historical musicology. Research and Materials (pp. 79-89). Kharkiv: Prapor. [In Ukrainain].

Roshchenko, E. G. (2000). The first cycle of the romantic myth about Dante and the sonata-fantasy of F. Liszt. Aspects of historical musicology. Research and materials, 1, 59-67. Odesa: Astroprint. [In Russian].

Wu Hong Yuan. (2016). Chinese art song: history and theory of the genre (Thesis of Candidate of Art Criticism: special 17.00. 03 - Musical art). Kharkov National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkov. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-25

Номер

Розділ

Музичне мистецтво