Взаємодія фольклорних інтонацій та стилістичних тенденцій в українській пісенній естраді
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.019Анотація
Українська естрадна пісня розвивалася з певним історичним «відставанням» від західноєвропейських і американських моделей, що виникли ще у 20 рр. XX ст. Становлення естрадно-пісенної культури нового типу в Україні відбулося в 70 рр. минулого ст., що відображено в національній ментальності «нових шлягерів». З 80 рр. XX ст. формується новий лексичний фонд української пісенної естради, де головною ознакою стали взаємодія та поєднання фольклорних інтонацій з національними стандартами. Проявлялося це в обробках народних пісень у певній стильовій манері, цитуванні фольклорного матеріалу в естрадно-пісенних композиціях, створенні оригінальних композицій на фольклорній основі та «сплаві» національної манери виконання з інонаціональними (джаз, рок, блюз, босанова та ін.).Посилання
Alekseyev, E. Y. (1986). Early folk intoning: a sound aspect. Мoscow: Sovetskij kompozitor. [In Russian].
Bitner, А. Choosing TOP-10 musical groups of Kharkiv. Retrieved from https://kh.vgorode.ua/ntws/sobytyia/49668. [In Russian].
Bulat, Т. P. (1979). Ukrainian romance. Kyiv: Naukova dumka. [In Ukrainian].
Vopli Vidoplyasova: history. Retrieved from http://www.pishi.org.ua/persons/41.htm. [In Ukrainian].
Golovinsky, G. L. (1981). Composer and folklore: from the experience of masters of the 19-20th centuries: essays. Moscow: Muzyka. [In Ukrainian].
DakhaBrakha. Wikipedia. Retrieved from http://sukwikipediaorgwiki/ DakhaBrakha. [In Russian].
Kolubaev, O. L. (2012). Formulation of the song tradition in Galicia in the context of poly-cultural interaction. Proceedings of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Art Studies. No. 2, с. 88-94. Ternopil. [In Ukrainian].
Koroid, A. Where are you now? : 9 forgotten Ukrainian groups: “Numer 482”, “Сool before”, “Armada”, “Aqua Vita” and other, milestones in the history of Ukrainian music. Retrieved from http://afisha.tochka.net/ua/14154-naftalinom-popakhivaet-spravedlivo-i-nespravedlivo-zabytye-ukrainskie-gruppy. [In Russian].
Mozgovoy, M. P. (2007). Formation and tendencies of the Ukrainian pop song development: author’s abstract from the thesis for a Candidate of Art Criticism: spec. 17.00.01 — theory and history of culture. Kyiv National University of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Nechaiev, A. Contemporary Ukrainian folk: in every heart and in every sun. Retrieved from https://www.neformat.com.ua/ru/articles/suchasnii-ukrayinskii-folk-u-kozhnomu-sertsi-i-u-kozhnomu-sontsi.html. [In Russian].
New songs about the main thing that the modern Ukrainian music can boast about. The history of Ukraine’s achievements. Retrieved from www.com.ua/pub/...ukrainy...muzyka. [In Russian].
Otkydach, V. (2013). Pop singing and show business: teaching method. manual. Vinnytsya: Nova knyha. [In Ukrainian].
Puminov, А. Energy of people of DakhaBrakha. Retrieved from peoples.ru://www.peoples.ru/art/musicalternative_generaldahabraha. [In Russian].
Stepurko, O. M. (2006). Scat improvisation. Moscow: Camerton. [In Russian].
Tormakhova, V. M. (2000). Ukrainian pop music and folklore: interpenetration and synthesis (Thesis of Candidate of Art Criticism, special field 17.00.03 — Music Art). National Musical Academy of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky Kyiv. [In Ukrainian].
Filts, B. M. (1979). Harmony of solo singing. Kyiv: Naukova dumka [In Ukrainian].
Tsaitler, K. 24 musical breakthroughs of Ukraine that shocked the world. Retrieved from http://24tv.ua/ru/24_muzykalnyh_proryva_ukrainy_kotorye_potrjasli_mir_n603405. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.