DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.018

Виразність як категорія фортепіанно-виконавського музикознавства

A. Yu. Rumyantseva

Анотація


На основі системного аналізу феномену «виразність» у музичному і, зокрема фортепіанному, виконавстві виявлено сутність та структуру зазначеного явища. Визначено його компоненти, розкрито їх специфіку. Надано авторське визначення поняття «виразність» у контексті фортепіанного виконавства. Зазначено, що його основу становлять взаємодоповнюючі та взаємовпливаючі компоненти системи виразних засобів: темпометроритм, мелодико-інтонаційні засоби, туше та педалізація, тембродинаміка. Доведено, що лише використання всіх компонентів системи виконавської виразності вможливлює втілення емоційної програми та розкриття художнього змісту твору.

Повний текст:

PDF

Посилання


Alekseyev, A. (1961). Methods of teaching the piano. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Valeyeva, F. H. (2013). Development issues of performing skills of a musician-instrumentalist at the stage of higher professional education. Pedagogical Excellence, Materials of the 3rd International Scientific Conference, June 2013 (pp. 122-124). Moscow: Buki-Vedi. [In Russian].

Davydov, N. A. Aspects of Performing Thinking. Retrieved from irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?...2. [In Russian].

Yegorova, S. V. (2013). Performing the realization of the emotional content of the piano work: the sound aspect. In the world of science and art: issues on philology, art criticism and cultural studies. Collection of articles on the materials of the 28th International Scientific and Practical Conference, 9, 22-32. Novosibirsk: «SibAK». [In Russian].

Korykhalova, N. P. (2006). Behind the second grand piano. Work on a musical work in the piano class. St. Petersburg: Kompozitor. [In Russian].

A Brief Psychological Dictionary (1999). L. A. Karpenko (Ed., Ed.) A. V. Petrovsky, M. G. Yaroshevsky (General Ed.). Rostov-on-Don: “Phoenix”. [In Russian].

Lieberman, E. Ya. (1988). Creative work of the pianist with the author’s text. Moscow: Myzuka. [In Russian].

The music encyclopedia (1974). (Vol. 2). Yu. V. Keldysh (Ed.). Moscow. [In Russian].

Nazaikinsky, E. V. (1972). On the psychology of musical perception. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Neuhaus, G. G. (1988). On the art of piano playing: teacher’s notes. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Perelman, N. E. (2007). In the classroom of the piano. Short reasoning. Moscow: “Classics-XXI”. [In Russian].

Razhnikov, V. G. (1994). Dialogues about music pedagogy. Moscow: TsAPI. [In Russian].

Starcheus, M. S. (2003). Hearing musician. Moscow: Moscow State Conservatory. P. I. Tchaikovsky. [In Russian].

Philosophical Encyclopedic Dictionary. (1983). Moscow: “Sovetskaya entsiklopediya.” [In Russian].




ISSN 2522-1140 (Online), ISSN 2410-5325 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net