Виразність як категорія фортепіанно-виконавського музикознавства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.018

Анотація

На основі системного аналізу феномену «виразність» у музичному і, зокрема фортепіанному, виконавстві виявлено сутність та структуру зазначеного явища. Визначено його компоненти, розкрито їх специфіку. Надано авторське визначення поняття «виразність» у контексті фортепіанного виконавства. Зазначено, що його основу становлять взаємодоповнюючі та взаємовпливаючі компоненти системи виразних засобів: темпометроритм, мелодико-інтонаційні засоби, туше та педалізація, тембродинаміка. Доведено, що лише використання всіх компонентів системи виконавської виразності вможливлює втілення емоційної програми та розкриття художнього змісту твору.

Біографія автора

A. Yu. Rumyantseva, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Alekseyev, A. (1961). Methods of teaching the piano. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Valeyeva, F. H. (2013). Development issues of performing skills of a musician-instrumentalist at the stage of higher professional education. Pedagogical Excellence, Materials of the 3rd International Scientific Conference, June 2013 (pp. 122-124). Moscow: Buki-Vedi. [In Russian].

Davydov, N. A. Aspects of Performing Thinking. Retrieved from irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?...2. [In Russian].

Yegorova, S. V. (2013). Performing the realization of the emotional content of the piano work: the sound aspect. In the world of science and art: issues on philology, art criticism and cultural studies. Collection of articles on the materials of the 28th International Scientific and Practical Conference, 9, 22-32. Novosibirsk: «SibAK». [In Russian].

Korykhalova, N. P. (2006). Behind the second grand piano. Work on a musical work in the piano class. St. Petersburg: Kompozitor. [In Russian].

A Brief Psychological Dictionary (1999). L. A. Karpenko (Ed., Ed.) A. V. Petrovsky, M. G. Yaroshevsky (General Ed.). Rostov-on-Don: “Phoenix”. [In Russian].

Lieberman, E. Ya. (1988). Creative work of the pianist with the author’s text. Moscow: Myzuka. [In Russian].

The music encyclopedia (1974). (Vol. 2). Yu. V. Keldysh (Ed.). Moscow. [In Russian].

Nazaikinsky, E. V. (1972). On the psychology of musical perception. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Neuhaus, G. G. (1988). On the art of piano playing: teacher’s notes. Moscow: Myzuka. [In Russian].

Perelman, N. E. (2007). In the classroom of the piano. Short reasoning. Moscow: “Classics-XXI”. [In Russian].

Razhnikov, V. G. (1994). Dialogues about music pedagogy. Moscow: TsAPI. [In Russian].

Starcheus, M. S. (2003). Hearing musician. Moscow: Moscow State Conservatory. P. I. Tchaikovsky. [In Russian].

Philosophical Encyclopedic Dictionary. (1983). Moscow: “Sovetskaya entsiklopediya.” [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-25

Номер

Розділ

Музичне мистецтво