Виразність як категорія фортепіанно-виконавського музикознавства
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.018Анотація
На основі системного аналізу феномену «виразність» у музичному і, зокрема фортепіанному, виконавстві виявлено сутність та структуру зазначеного явища. Визначено його компоненти, розкрито їх специфіку. Надано авторське визначення поняття «виразність» у контексті фортепіанного виконавства. Зазначено, що його основу становлять взаємодоповнюючі та взаємовпливаючі компоненти системи виразних засобів: темпометроритм, мелодико-інтонаційні засоби, туше та педалізація, тембродинаміка. Доведено, що лише використання всіх компонентів системи виконавської виразності вможливлює втілення емоційної програми та розкриття художнього змісту твору.Посилання
Alekseyev, A. (1961). Methods of teaching the piano. Moscow: Myzuka. [In Russian].
Valeyeva, F. H. (2013). Development issues of performing skills of a musician-instrumentalist at the stage of higher professional education. Pedagogical Excellence, Materials of the 3rd International Scientific Conference, June 2013 (pp. 122-124). Moscow: Buki-Vedi. [In Russian].
Davydov, N. A. Aspects of Performing Thinking. Retrieved from irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?...2. [In Russian].
Yegorova, S. V. (2013). Performing the realization of the emotional content of the piano work: the sound aspect. In the world of science and art: issues on philology, art criticism and cultural studies. Collection of articles on the materials of the 28th International Scientific and Practical Conference, 9, 22-32. Novosibirsk: «SibAK». [In Russian].
Korykhalova, N. P. (2006). Behind the second grand piano. Work on a musical work in the piano class. St. Petersburg: Kompozitor. [In Russian].
A Brief Psychological Dictionary (1999). L. A. Karpenko (Ed., Ed.) A. V. Petrovsky, M. G. Yaroshevsky (General Ed.). Rostov-on-Don: “Phoenix”. [In Russian].
Lieberman, E. Ya. (1988). Creative work of the pianist with the author’s text. Moscow: Myzuka. [In Russian].
The music encyclopedia (1974). (Vol. 2). Yu. V. Keldysh (Ed.). Moscow. [In Russian].
Nazaikinsky, E. V. (1972). On the psychology of musical perception. Moscow: Myzuka. [In Russian].
Neuhaus, G. G. (1988). On the art of piano playing: teacher’s notes. Moscow: Myzuka. [In Russian].
Perelman, N. E. (2007). In the classroom of the piano. Short reasoning. Moscow: “Classics-XXI”. [In Russian].
Razhnikov, V. G. (1994). Dialogues about music pedagogy. Moscow: TsAPI. [In Russian].
Starcheus, M. S. (2003). Hearing musician. Moscow: Moscow State Conservatory. P. I. Tchaikovsky. [In Russian].
Philosophical Encyclopedic Dictionary. (1983). Moscow: “Sovetskaya entsiklopediya.” [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.