DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.014
Сучасні тенденції інтерпретування української народнопісенної виконавської парадигми
Анотація
Повний текст:
PDFПосилання
Breslavets, G. M. (2012). Performer reconstruction of folklore text and the educational process. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 15, 107–111 [in Ukrainian].
Boiko, O. M. (2016). Ukrainian mass music: stages of development, national characteristics. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: M. Rylsky Institute for Art Studies, Folklore and Ethnology. NAS of Ukraine [in Ukrainian].
Horobets, V. P., Snopko, O. L., Rehesha, N. L. (2017). The features of using folk singing in fusion projects of Ivan Taranenko. Young scientist, 11 (51), 528–531 [in Ukrainian].
Hrytsa, S. (2002). Transmission of folk traditions: Ethnomusicological intelligence. Kyiv-Ternopil’: Aston [in Ukrainian].
Zakus, I. M. (2017). «Jazz-Kolo in Ukrainian cultural space. Young scientist, 11 (51), 562–564 [in Ukrainian].
Zakus, I. M., Postoi H. H. (2017). Ukrainian contemporary improved music, connection with folksongs. Young scientist, 11 (51), 568–571 [in Ukrainian].
ISSN 2522-1140 (Online), ISSN 2410-5325 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net