Артистизм у контексті фахової підготовки студента-хормейстера
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.013Анотація
На основі вивчення матеріалу дослідження визначено, що артистизм у сучасному світі стає невід’ємною ознакою хорового виконавства і, відповідно, диригента-хормейстера. Розглядаються основні складові артистизму диригента: міміка, погляд, рухи, постава, а також енергетика. На основі аналізу складових артистизму запропоновані методи та засоби його розвитку під час роботи над художнім образом у класі диригування. Зафіксовано провідне значення фізичної та психічної свободи диригента в процесі роботи над артистизмом виконання, визначена роль емпатії в розвитку емоційності. Запропоновано застосування стресу як засобу активізації емоційного й енергетичного розвитку студента.Посилання
Besedina, L. N. (2009). Comprehension of truth. Intonational theory of B. Asafiev: on the way of comprehension of music and choral singing (Book 1). Simferopol. [In Russian].
Kazachkov, S. A. (1998). The conductor of the choir is an artist and teacher. Kazan: KGC. [In Russian].
Linklater, K. (1993). Liberation of the voice. Moscow: Gitis. [In Russian].
Roshch, V. I. (2013). History of the Ukrainian conducting performance: a textbook. Kyiv: Pyotr I. Tchaikovsky National Academy of Sciences. [In Ukrainian].
Skripkina, E. A. (2016). Mimicry as a means of non-verbal communication between the conductor-chorus and the ways of its development in the class of conducting. Herald of the UNESKO Chair “Music Art and Education”, 1, 109-121. [In Russian].
Stanislavsky, K. (1938). My life is in art. Retrieved from http://az.lib.ru/s/stanislawskij_k_s/text_0010.shtml. [In Russian].
Shalyapin, F. I. (1932). Mask and soul. Retrieved from http://az.lib.ru/s/shaljapin_f_i/text_0040.shtml. [In Russian].
Tamashanina, D. A. Artistry as the quality of a musician-performer. Retrieved from https://www.rae.ru/forum2012/195/309. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.