DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.012

«Reminiscences de “Robert le Diable”» Ф. Ліста в аспекті мефістофельської символіки

N. S. Zolotaryova

Анотація


На основі досліджень спадщини Ф. Ліста виявлено: фаустівсько-мефістофельська тема є наскрізною в його творчості, а втілення інфернального начала крізь призму танцю — вальсу — характерна ознака фортепіанного доробку композитора-романтика. Визначено, що основою «Reminiscences de “Robert le diable”» Ф. Ліста став «Пекельний вальс» — один із символів опери «Роберт-Диявол» Дж. Меєрбера. У результаті аналізу Reminiscences Ф. Ліста визначені художні методи й принципи, що діють у часі-просторі фортепіанного твору, виявлено, що в Дж. Меєрбера подана демонічна жанрова модель вальсу, водночас як у Ф. Ліста розгортанням ремінісцентної концепції відбувається пересемантизація оперної ідеї. Логіка лістівських Reminiscences спрямована від, здавалось би, неминучої духовної загибелі героя до спасіння його душі.

Повний текст:

PDF

Посилання


Zolotaryova, N. S. (2013). Reminiscences by F. Liszt: Theory of the Genre. (the dissertation thesis... Ph.D. in History of Arts: speciality. 17.00.03 — Musical art). Kharkiv I. P. Kotlyarevsky National University of Arts. Kharkiv.

Sakalo, E. (2004). G. Meyerbeer yesterday and today: to a survey on the evolution of the historical concept of creativity. Kyiv Musicology: collection of articles Kyiv R. Glière Music College. Edition. 13. Kyiv.

Stasov, V. V. (1952) Selected works. In 3 volumes. V. 3. Painting. Sculpture. Music. Moscow: Art.

Cherkashina-Gubarenko, M. “G. Meyerbeer case” from the distance of time Music and theater at the crossroads of the epochs: collection of articles in 2 volumes. V.1. Sumy.




ISSN 2522-1140 (Online), ISSN 2410-5325 (Print)
Адреса: 61057, м. Харків, Бурсацький узвіз, 4, к. 38а, Редакційно-видавничий відділ ХДАК. тел. +38(057)731-27-83
rvv2000k@ukr.net