«Reminiscences de “Robert le Diable”» Ф. Ліста в аспекті мефістофельської символіки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.012

Анотація

На основі досліджень спадщини Ф. Ліста виявлено: фаустівсько-мефістофельська тема є наскрізною в його творчості, а втілення інфернального начала крізь призму танцю — вальсу — характерна ознака фортепіанного доробку композитора-романтика. Визначено, що основою «Reminiscences de “Robert le diable”» Ф. Ліста став «Пекельний вальс» — один із символів опери «Роберт-Диявол» Дж. Меєрбера. У результаті аналізу Reminiscences Ф. Ліста визначені художні методи й принципи, що діють у часі-просторі фортепіанного твору, виявлено, що в Дж. Меєрбера подана демонічна жанрова модель вальсу, водночас як у Ф. Ліста розгортанням ремінісцентної концепції відбувається пересемантизація оперної ідеї. Логіка лістівських Reminiscences спрямована від, здавалось би, неминучої духовної загибелі героя до спасіння його душі.

Біографія автора

N. S. Zolotaryova, Дніпропетровська академія музики імені М. І. Глінки, м. Дніпро

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри спеціального фортепіано

Посилання

Zolotaryova, N. S. (2013). Reminiscences by F. Liszt: Theory of the Genre. (the dissertation thesis... Ph.D. in History of Arts: speciality. 17.00.03 — Musical art). Kharkiv I. P. Kotlyarevsky National University of Arts. Kharkiv.

Sakalo, E. (2004). G. Meyerbeer yesterday and today: to a survey on the evolution of the historical concept of creativity. Kyiv Musicology: collection of articles Kyiv R. Glière Music College. Edition. 13. Kyiv.

Stasov, V. V. (1952) Selected works. In 3 volumes. V. 3. Painting. Sculpture. Music. Moscow: Art.

Cherkashina-Gubarenko, M. “G. Meyerbeer case” from the distance of time Music and theater at the crossroads of the epochs: collection of articles in 2 volumes. V.1. Sumy.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-25

Номер

Розділ

Музичне мистецтво