Принципи циклоутворення хорової кантати А. П. Гайденка «Чотири дійства» як предмет герменевтичного дослідження
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.09Анотація
Розглянуто процеси циклоутворення в хоровій кантаті А. П. Гайденка «Чотири дійства». Виявлено ознаки циклічних жанрів — хорового концерту, хорової опери, кантати. Доведено, що циклоутворення кантати охоплює такі рівні художньої цілісності, як жанровий, змістовний, формоутворюючий, темповий, інтонаційний. Ознаки циклоутворення диференційовано на заявлені та приховані. З’ясовано вплив солярного календарного обрядового циклу на змістовний рівень твору. Наслідки сакрально-обрядового розуміння циклічності солярного походження зумовлюють особливості циклоутворення у творі. Розміщення частин кантати відповідає закономірностям весняно-літнього колообігу. Колоподібну структуру твору поділено на своєрідні півцикли — літній (I і IV частини) та весняний (II та III частини).Посилання
Bolshakova, T. V. (2007). Biographical information; General characteristics of A. Haydenko’s creative work; Performed-style analysis of concert works for the accordion A. Haydenko. Concert works for the accordion A. Haydenko [sheet music]. T. V. Bolshakova (Compl.). Kharkiv, p. 5–23. [In Ukrainian].
Zdolbnikova, V. I. (2015). Choirs of spiritual themes of A. Haydenko in the context of modern spiritual music of Ukraine.; V. M. Sheyko (Editorial Board). Culture of Ukraine. Series: Art Studies: a collection of scientific works. Issue 51. 236. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv [In Ukrainian].
Shubina, L. (2002). Folklore-style metamorphoses of choral works by A. Haydenko. N. L. Babi-Ocheretovsky and I. V. Matsievsky (Ed.-Comp.). Tradition and contemporary in Ukrainian culture: abstracts of the International Scientific and Practical Conference devoted to the 125th anniversary of Hnat Khotkevych. NTU “KhPI”; V. N. Karazin KNU; I. P. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts. Kharkiv. [In Ukrainian].
Tsekhmystro, O. V. (2005). Stylistics of A. Haydenko’s choral work in the context of modern non-folklore tendencies. M. V. Dyachenko and V. M. Boguslavsky (Ed.). Culture of Ukraine: a collection of scientific works, 15, 415-429. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.