Хорова культура Сумщини: історичні метаморфози
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.060.28Анотація
Проаналізовано публікації, у яких досліджується явище виконавського фольклоризму. Розглянуто творчу діяльність двох сучасних народних хорів Сумщини. Виявлено проблеми презентації автентичного пісенного фольклору цими колективами. З’ясовано, що хорова культура Сумщини в другій половині XIX початку XX ст. досягла високого рівня й мала сприятливі умови для подальшого розвитку. Виявлено негативні чинники, що призвели до її занепаду у 20 60 рр. Узагальнено систему ознак народнопісенного виконавства, які не сприяють збереженню регіональних фольклорних традицій. Пояснено зв’язок між знищенням потужного пласта хорової культури Сумщини XIX – початку XX ст. й наявністю негативних ознак виконавського фольклоризму сучасності.Посилання
Bench, O. (1987). Folklorism in choral performance in Ukraine in the 70-80s of the twentieth century. Ukrainian musicology, 22, 31-37. Kyiv: Music Ukraine. [In Ukrainian].
Bench-Shokalo, O.G. (2002). Ukrainian choral singing: Actualization of the customary tradition: a textbook. Kyiv: Editorial Board of the Ukrainian World magazine. [In Ukrainian].
Hmyrya, B. R. (1975). Articles. Letters Memoirs. Kyiv: Musical Ukraine. [In Ukrainian].
Gurina, A. V. Performing folklorism: degree of approaching to sources. Tradition and national-cultural progress: a collection of scientific works (125-129). Kharkiv: Ministry of Education and Science of Ukraine [and others]. [In Ukrainian].
Zemtsovsky, I. I. (1989). From a folk song to a folk choir: a word game or a problem? Trail folklore and modern folk choirs and ensembles: a collection of articles (pp. 6-18). Leningrad: LGITMiK. [In Russian].
Kvitka, K. (1986). Porfiry Demutsky Selected Articles (Part 2, pp. 78-120). Kyiv: Musical Ukraine. [In Ukrainian].
Lashchenko, A. (1984, March 6). A choir named after me. Soviet culture. [In Russian].
Lokoschenko, G. D. (1992). Musical and theatrical culture of Sumy Region. Sumy. [In Ukrainian].
Rubtsov, F. (1973). Russian folk choirs and pseudo-folklore songs. F. Rubtsov. Articles on musical folklore (pp. 18-27). Leningrad – Moscow.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.