Ідеологічний чинник у творчості Михайля Семенка: крах однієї ілюзії
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.060.25Анотація
Розглядаються ставлення М. Семенка — засновника української моделі футуризму — до феномену «ідеологія» та його намагання «пристосувати» футуризм до ідеологічних трансформацій, яких зазнала українська культура протягом 1914–1937 рр. Показано роль попередніх теоретичних напрацювань М. Семенка в осмисленні багатьох проблем ідеології, а саме: концепції «деструкція — конструкція», «фактура» та «теорія аналогій». Відображені творчий та політико-ідеологічний стани М. Семенка протягом 1919–1924 рр., коли офіційні структури сприймали його як «пролетарського поета», а також суперечливу теоретична позиція письменника. Розглянуто немало вагомих публікацій, де досліджується проблема «мистецтво — ідеологія», знаних філософів, естетиків, мистецтвознавців радянських часів, котрі здійснили свій внесок у «розбудову» ідеологічного аспекту в розвитку мистецтва соціалістичного реалізму, а також сучасних українських культурологів, які демонструють трансформацію розуміння ідеології від 1846 р. до інтерпретаційних змін у сучасній культурології.Посилання
Bila, A. (2010). Authors of articles and materials. Semenko M. Selected Works (pp. 667-672). Kyiv. [In Ukrainian].
Ideology. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/ [In Ukrainian].
Leo Kriger [Irina Semenko]. (2010). Mykhaylo Semenko (1892-1937) - the founder of Ukrainian futurism. Semenko M. Selected Works (pp. 560-621). Kyiv. [In Ukrainian].
Polishchuk, O. (2007). Artistic Thought: Aesthetic-Cultural Discourse. Kyiv: PARAPAN.[In Ukrainian].
Prokhorov, A. M. (Ed.). (1985). Ideology Soviet Encyclopedic Dictionary (3rd ed.) (P. 475). Moscow. [In Russian].
Semenko M. (2010). To the issue of the application of Leninism on the 3rd front (Fragments). M. Semenko. Selected Works (pp. 299-307). Kyiv. [In Ukrainian].
Semenko M. (2010). Pan-Futurism (The Art of the Transitional Age). M. Semenko. Selected Works (pp. 273-276). Kyiv. [In Ukrainian].
Semenko M. (2010). Reconstruction of the proletarian literary front is needed. M. Semenko. Selected Works (pp. 363-364). Kyiv. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.