Агіографічний міф як культурний феномен
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.060.11Анотація
Агіографічний міф розглядається як різновид антропологічної міфології в її релігійній модифікації. Запропонована узагальнена модель агіографічного міфу в єдності екзистенціального, аксіологічного та семіотичного аспектів культури. Проаналізовано його систематизуюче ядро, яким є антропологічна фігура святого в його аскетичному сходженні до ідеалу святості. Виокремлено дві суттєві ланки в демонстрації міфом картини аскетичного подвигу — духовна боротьба за ідеал і духовна праця в їхньому ціннісному вмісті та поетичній формі вираження. Обґрунтовано спрямованість міфології життя святих до апологетики певної конфесіональної традиції, унаслідок чого запропоновано розглядати цю міфологію як агіографічну апологетику релігії, яка основується на міфопоетичному дискурсі.Посилання
Borovkov, D. A. (2009). The mystery of the death of Boris and Gleb. Retrieved from oldrushistory.ru/library/Tayna–gibeli–Borisa–iGleba27. [In Russian].
Cassirer, E. (2002). Philosophy of symbolic forms. S. A. Romashko (Transl.) (V. 2. Mythological thinking). Moscow — St. Peterburg: Universitetskaya kniga. [In Russian].
Meletinsky, E. M. (2012). Poetics of the myth. Moscow: Akademicheskiy Proekt; Mir. [In Russian].
Pankov, G. (2015). Agonality as the socialist syllabus of asceticism in «Zhitіye» Kyiv-Pechersky monk Feodor, History of Religion in Ukraine. Scientific yearbook. (Book ІІ, p. 9–16). Lviv: Logos. [In Ukrainian].
Pankov, G. (2014). Phenomenon of the sacred «Zhitіye» of Feodosiy Pechersky. History of Religion in Ukraine, Scientific yearbook. (Book ІІ). (p. 13–20). Lviv: Logos. [In Ukrainian].
Pankov, G. (2016). The image of the wrestling ascetic in the hagiography of Isaak Pechersky. History of Religion in Ukraine, Scientific collection. (Part 2, 3, p. 25–34). Lviv: Logos. [In Ukrainian].
Pankov, G. (2017). The Situation of the Confessional Conflict in the Life of the Kyiv-Pechersk Cenci Tita in the Context of Culturally-Relievistic Recognition of Osmislenia. Istoriya of Relief in Ukraine, Scientific collection, release 23, 25–34. Lviv: Logos. [In Ukrainian].
Prilutsky, A. M. (2017 ). «The Holy Old» Gregory the New: Categorical Semiotics of the Image. Izvestiya Irkutsk State University. Series: Political science. Religious studies. (Vol. 19, 124–130). Publish ISU. [In Russian].
Chumachenko, M. O. (2015). Hagiographic myth as a specific cultural type. Culture and the information society of the XXI Centuries, Materials of the All-Ukrainian Scientific and Theoretical Conference of Young Scientists 22-23 April 2015. (p. 16−17). Kharkiv, KhSAC. [In Ukrainian].
Eliade, M. (2000). Sacred and mundane. (Trans. A. A Vasilieva, Yu. N. Stefanova, N. K Garbovsky). Eliade M. The Myth of Eternal Return. (p. 249−366). Mockov: Ladomir. [In Russian].
Chumachenko, M. O. (2015). The Light and the Darkness Metaphoric and Symbolic Constructions and the Issue of the «Traumaized Subject» in Hagiography Myth. Humanities and Social Sciences. (p. 19−22). Budapest. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.