Костюм на гендерному дисплеї в історичній ретроспекції
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.060.04Анотація
Розглянуто історичний костюм у контексті гендерної проблематики, зокрема в аспекті міждисциплінарної інтриги як сукупності обставин, подій та вчинків, центром яких є особистість. Проаналізовано поняття гендерного дисплея як процесу перебування суб’єктів у певних соціальних групах та їх роль у різних ситуаціях. Досліджено практику обміну знаковими функціями костюма. Визначено, що костюм є базовим началом будь-якої культури, який у сучасній соціокультурній ситуації виконує знакову, ритуальну, статусну та багато інших важливих функцій. Необхідно переосмислити його парадигму, що синтезує всі якісні характеристики людської особистості як цілісної системи соціокультурних конструктів.Посилання
Aristov, V. (2000). Soviet «matriarchy» and modern gender images. A. Alchuk (Ed.). Woman and visual signs (pp. 3-18). Moscow: Idea-Press. [In Russian].
Barchunova, T. V. (2002). Selfish gender, or Reproduction of gender asymmetry in gender studies. Social Sciences and the Present, 5, 180-192. [In Russian].
Beauvoir, S. (1994). The second floor (Vol. 1). Kyiv: Krytyka. [In Ukrainian].
Golovneva, I. V. (2006). Gender identity: trends of change: monograph. People’s Ukrainian Academy. Kharkov: Publisher of the LSA. [In Russian].
Kirsanova, R. M. (2002). Russian costume and life of the 18-19th centuries (p.208). Moscow: Slovo. [In Russian].
Lotman, Yu. M. (2000). The Semiosphere. N. G. Nikolayuk and T. A. Shpak (Ed.). St. Petersburg: Iskusstvo. [In Russian].
Togoeva, O. Virgo/Virago. A woman in power in the medieval West. Retrieved from http://www.krotov.info/lib_sec/19_t/tog/oeva_10.htm. [In Russian].
Khaleeva, I. I. (2000). Gender as an intrigue of knowledge. Gender as an intrigue of knowledge: a collection of articles (pp. 9-18).
Moscow State Linguistic University, Laboratory of Gender Studies. A. V. Kirilina (Comp.). Moscow: Rudomino Publishing House. [In Russian].
Sharov, K. S. (2007). Gender aspects of fashion semiotics. Issues of Philosophy, 12, 50-59. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.