Європейські прообрази китайської музичної драми перетворень: вестернізація класичного національного сюжету
Анотація
Подано результати вестернізації національного сюжету в китайській музичній драмі перетворень Сан Бо «Метелик» (2008). Європейські прообрази поділено на приховані та явні. До перших належать ті, що не означені в авторських коментарях; до явних — розміщені в авторських ремарках до музично-поетичного тексту. Музичну драму тлумачено як китайський варіант трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта», легенди «Трістан та Ізольда». Авторська ремарка «Les Miserables» указує на взаємозв’язок опери з романом В. Гюго «Знедолені». Трансформація просторово-часових архетипів унаслідок вестернізації національного сюжету сприяє виходу китайської музичної драми перетворень на міжконтинентальний рівень, властивий сучасній опері як такій.Посилання
Hugo, V. Les Miserables. V. Hugo. Collected Works (Vol. 4, pp. 7-474). [In Russian].
E Xianwei. (2017). Mythological prototypes of the Chinese musical drama of the transformations of the early 21ST century: hermeneutic analysis of the musical and poetic text of Sang Bo’s opera “Butterfly”. Culture of Ukraine. Series: Art Criticism Studies, Collection of Scientific Works, 57, 34-42. Kharkiv: KhDAC. [In Ukrainian].
Morkovskaya, L. (2006). Masks of the Beijing Opera. Around the world, 8 (2791), 32-41. [In Russian].
Roshchenko, E. G. (2004). New mythology of romanticism and music (problems of encyclopedic analysis of music). Kharkov: KhNURE. [In Russian].
Tolmachev, MV (1988). Historical and literary reference. V. Hugo. Collected Works (Vol. 4, pp. 476-479). Moscow: Pravda. [In Russian].
Tolmachev, MV (1988). The witness of the century Victor Hugo (1802 - 1885). V. Hugo. Collected Works (Vol. 1, pp. 3-52). Moscow: Pravda. [In Russian].
Wu Hong Yuan. (2016). Chinese art song: history and theory of the genre. (Candidate of Art Criticism). Kharkiv. [In Russian].
Zhang Jiong. (1984). Modern literature. Ancient and modern culture of China. Cultures of the peoples of the world. Culture — the dialogue of the peoples of the world, 4, 88-97. Paris. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.